Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Publicaties en gepubliceerd lesmateriaal | Onne van Buuren

Publicaties en gepubliceerd lesmateriaal | Onne van Buuren

Publicaties
Van Buuren, O., & Heck, A. (2019). Computer modelling in physics education – dealing with complexity. In McLoughlin, E. & van Kampen, P. (Eds.), Concepts, Strategies and Models to Enhance Physics Teaching and Learning. Springer, Cham

Van Buuren, O., & Heck, A. (2019). Learning to use formulas and variables for constructing computer models in lower secondary physics education. In: Pospiech G., Michelini M., Eylon BS. (eds) Mathematics in Physics Education. Springer, Cham

Heck, A., & van Buuren, O. (2019). Students’ understanding of algebraic concepts. In: Pospiech G., Michelini M., Eylon BS. (eds) Mathematics in Physics Education. Springer, Cham

Van Buuren, O. (2019). Mogelijkheden en moeilijkheden van modelleren en meten met ICT in de schoolpraktijk. Gepresenteerd op NNV-conferentie Fysica 2019, Amsterdam (presentatie op uitnodiging).

Van Buuren, O. (2018). ‘Ze hebben lekker gewerkt’: onderwijs ontwerpen in 1912 en 2018. Amsterdam: MMtalks (lezing op uitnodiging).

Boers, S., van Buuren, O., Haalboom, B., Heck, A., van Joolingen, W., van der Maas, H., de Roos, A., Slooten. O., Uylings, P., & C. van Weert (Ed.) (2018). Handreiking Modelleren. Geraadpleegd op 15 april 2008, van https://staff.fnwi.uva.nl/c.g.vanweert/Handreiking_WebVersie/Tekst/home.html

Van Buuren, O., & Kortland, K. (2017). Modelleren. In K. Kortland, A. Mooldijk, & H. Poorthuis (Eds.), Handboek natuurkundedidactiek (Section 5.5). Amsterdam: Epsilon Uitgaven.

Heck, A. J. P., & van Buuren, O. P. M. (2017). Ramp it up and down. Physics Education, 52(1).

Van Buuren, O., Heck, A., & Ellermeijer, T. (2016). Roles and Forms of Assessment of Modelling in Secondary Physics Education in School Practice. In L.-J. Thoms & R. Girwidz (Eds.), Selected Papers from the 20th International Conference on Multimedia in Physics Teaching and Learning (pp. 189-196). Mulhouse: European Physical Society.

Van Buuren, O., Post, C., Verwer, A., & Rubinstein, M. (2016). Criteria van materiaal voor voortgezet montessorionderwijs.  ’s-Gravenhage: Nederlandse Montessori Vereniging.

Van Buuren, O., Heck, A., & Ellermeijer, T. (2015). Understanding of Relation Structures of Graphical Models by Lower Secondary Students. Research in Science Education, 1–34.

Van Buuren, O. (2014). Modelleren: vertalen van werkelijkheid naar model, en terug. In De Taal van Natuurkunde. Noordwijk: Werkgroep Natuurkunde Didactiek (lezing op uitnodiging).

Van Buuren, O., Heck, A., & Ellermeijer, T. (2014). A modelling learning path for lower secondary physics education. Presented at the GIREP-MPTL International Conference on Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice, Palermo

Van Buuren, O. (2014). Development of a Modelling Learning Path (Proefschrift Universiteit van Amsterdam), Amsterdam.

Van Buuren, O., Uylings, P., & Ellermeijer, T. (2012). The use of formulas by lower level secondary school students when building computer models. In A. Lindell, A.-L. Kähkönen, & J. Viiri (Eds.), Proceedings GIREP-EPEC Conference 2011, Physics Alive (pp. 140–149). Jyvaskyla: University of Jyväskylä.

Van Buuren, O., Uylings, P., & Ellermeijer, T. (2011). A modelling learning path, integrated in the secondary school curriculum, starting from the initial phases of physics education. In Proceedings GIREP-ICPE-MPTL Conference 2010, Teaching and Learning Physics Today: Challenges. Reims.

Kedzierska, E., van Buuren, O., Ellermeijer, T., & Uylings, P. (2010). Animations – a new Coach tool for doing science. In Multimedia in Physics Teaching and Learning - MPTL14 (Vol. 33). Presented at the MPTL conference 2009, Udine: University of Udine.

 Van Buuren, O., Uylings, P., & Ellermeijer, T. (2010). Towards a learning path on computer modelling. In D. Raine, C. Hurkett, & L. Rogers (Eds.), Physics Community and Cooperation: Selected Contributions from the GIREP-EPEC & PHEC 2009 International Conference. Presented at the GIREP conference 2009, Leicester.

Van Buuren, O. (2009). Atmosfeer en Aarde, de NiNa-keuzemodule voor 5 havo. NVOX, 34(6), 254-256.

Van Buuren, O. (2009). Animatie en videometen combineren in Coach 6. Signaal, 30, 51-53. Digitale versie: http://cma-science.nl/signaal/signaal_compleet/signaal30.pdf, 52-54.

Gepubliceerd lesmateriaal
Van Buuren, O. (augustus 2014). Natuurkunde in Werkelijkheid. Lesmethode voor klas 2(M)HV, in eigen beheer.

Van Buuren, O, & van der Lee, M. (juli 2010). Elektriciteit en Automatisering in huis voor 4 vwo, Stichting Natuurkunde.nl, Enschede.

Van Buuren, O, & van der Lee, M. (juli 2010). Elektriciteit en Automatisering in huis voor 4 havo, Stichting Natuurkunde.nl, Enschede.

Van Buuren, O, Köhler, K., & Vroon, H. (oktober 2009). Atmosfeer en Aarde voor 5 havo, Stichting Natuurkunde.nl, Enschede. (2e, verbeterde druk)

Van Buuren, O, Köhler, K., & Vroon, H. (december 2008). Atmosfeer en Aarde voor 5 havo, Stichting Natuurkunde.nl, Enschede.

Van Buuren, O, & van der Lee, M. (augustus 2008). Gebruik van Elektriciteit: Domotica, Huis van de Toekomst voor 4 vwo, Stichting Natuurkunde.nl, Enschede.

Van Buuren, O, & van der Lee, M. (augustus 2008). Gebruik van Elektriciteit: Domotica, Huis van de Toekomst voor 4 havo, Stichting Natuurkunde.nl, Enschede.