Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Onderwijs herontwerpen met behulp van Art & Nature Based Learning en Visual Thinking Strategies

Art based Learning, Nature Based Learning en Visual Thinking Strategies zijn effectieve, reflectieve methodieken die de deelnemers uitdagen om op een creatieve wijze tot oplossingen te komen, hun blik te verruimen en hun verbeeldingskracht aan te spreken.

Op deze pagina lees je inspirerende voorbeelden van hoe deze methodieken in het (hoger) onderwijs geïntegreerd kunnen worden, en met wie je contact op kunt nemen wanneer je hier zelf mee aan de slag wil gaan.

'The Evolving Canvas'
In het project 'The Evolving Canvas: Art, Nature, and Visual Thinking in Higher Education for Transformative Learning, Empowering Sustainability Leaders of Tomorrow' gaan docenten en studenten samen de uitdaging aan om deze methoden in hun curriculum te verwerken, en om studenten een holistische en transformatieve leerervaring te bieden.

Het doel van dit project is het herontwerpen van onderwijs binnen de bacheloropleiding Antropologie en diverse vakken van het Instituut voor Milieustudies (IVM), zodat Art & Nature Based Learning en Visual Thinking Strategies hierin geïntegreerd worden. Het integreren van deze innovatieve onderwijsmethoden in het curriculum heeft als doel om essentiële vaardigheden als creativiteit, empathie en kritisch denken onder studenten te stimuleren. Deze vaardigheden zijn essentieel voor studenten om zowel de inhoudelijke als persoonlijke uitdagingen die tijdens hun studie ontstaan, te doorgronden en aan te pakken. Ze helpen hen bovendien om uit te groeien tot empathische leiders die een betekenisvolle rol spelen in de maatschappij van de toekomst.

Redesign Guide beschikbaar
Benieuwd wat de eerste bevindingen en resultaten zijn? Lees dan de Redesign Guide 'The Evolving Canvas: Art, Nature, and Visual Thinking in Higher Education for Transformative Learning, Empowering Sustainability Leaders of Tomorrow'. Directe link naar de .pdf.

Betrokken opleiders/adviseurs
Bij dit project zijn onder andere betrokken:

  • Jessy la Faille - Art & Nature Based Learning
  • Jaro Pichel - Art & Nature Based Learning
  • Saskia van de Vies - Visual Thinking Strategies

Zelf aan de slag gaan?
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om lessen te (her)ontwerpen aan de hand van de principes van Art Based & Nature Based Learning en/of Visual Thinking Strategies? Neem dan contact op met Jessy la Faille, j.la.faille@vu.nl.

Studenten vertellen over 'The Evolving Canvas'

Contact en meer informatie

Heb je interesse in (curriculumontwikkeling met) Art/Nature Based Learning, VTS, Verhalen veranderen of een sessie voor je team, vakgroep of opleiding?

Neem dan contact op met Jessy la Faille, j.la.faille@vu.nl.

Contactpersoon

Jessy la Faille

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam