Op deze pagina lees je inspirerende voorbeelden van hoe deze methodieken in het (hoger) onderwijs geïntegreerd kunnen worden, en met wie je contact op kunt nemen wanneer je hier zelf mee aan de slag wil gaan.
'The Evolving Canvas'
In het project 'The Evolving Canvas: Art, Nature, and Visual Thinking in Higher Education for Transformative Learning, Empowering Sustainability Leaders of Tomorrow' gaan docenten en studenten samen de uitdaging aan om deze methoden in hun curriculum te verwerken, en om studenten een holistische en transformatieve leerervaring te bieden.
Het doel van dit project is het herontwerpen van onderwijs binnen de bacheloropleiding Antropologie en diverse vakken van het Instituut voor Milieustudies (IVM), zodat Art & Nature Based Learning en Visual Thinking Strategies hierin geïntegreerd worden. Het integreren van deze innovatieve onderwijsmethoden in het curriculum heeft als doel om essentiële vaardigheden als creativiteit, empathie en kritisch denken onder studenten te stimuleren. Deze vaardigheden zijn essentieel voor studenten om zowel de inhoudelijke als persoonlijke uitdagingen die tijdens hun studie ontstaan, te doorgronden en aan te pakken. Ze helpen hen bovendien om uit te groeien tot empathische leiders die een betekenisvolle rol spelen in de maatschappij van de toekomst.
Redesign Guide beschikbaar
Benieuwd wat de eerste bevindingen en resultaten zijn? Lees dan de Redesign Guide 'The Evolving Canvas: Art, Nature, and Visual Thinking in Higher Education for Transformative Learning, Empowering Sustainability Leaders of Tomorrow'. Directe link naar de .pdf.
Betrokken opleiders/adviseurs
Bij dit project zijn onder andere betrokken:
- Jessy la Faille - Art & Nature Based Learning
- Jaro Pichel - Art & Nature Based Learning
- Saskia van de Vies - Visual Thinking Strategies
Zelf aan de slag gaan?
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om lessen te (her)ontwerpen aan de hand van de principes van Art Based & Nature Based Learning en/of Visual Thinking Strategies? Neem dan contact op met Jessy la Faille, j.la.faille@vu.nl.