Mastermodule: interdisciplinary community service learning

Maak impact en pak echte uitdagingen aan, terwijl je essentiële vaardigheden ontwikkelt voor je toekomstige carrière. Dat is wat de Interdisciplinary Community Service Learning (iCSL) module biedt aan VU masterstudenten. Samen met een diverse groep studenten met verschillende academische achtergronden verken je de complexiteiten van echte maatschappelijke problemen vanuit verschillende perspectieven.

De interdisciplinaire CSL-module bestaat uit twee vakken, die zowel ieder afzonderlijk als in samenhang gevolgd kunnen worden. Je kunt beide vakken volgensin parallel aan ieder masterprogramma.

In de interdisciplinaire CSL-module werk je aan werkelijke, hedendaagse uitdagingen, zoals duurzaamheid, digitalisering, globalisering en sociale segregatie. Deze problemen zijn zeer veelzijdig en betreffen veel verschillende partijen, waardoor ze niet effectief kunnen worden aangepakt vanuit één enkel perspectief. Daarom bestaat interdisciplinair CSL uit samenwerkingsverbanden tussen partijen binnen en buiten de campus. Je maakt deel uit van een interdisciplinair studententeam en werkt nauw samen met bedrijven, organisaties en overheden. Zo krijg je de kans om een professioneel netwerk op te bouwen.

Stephanie Craig, iCSL-student

"Wat me aantrok in dit iCSL-vak, is hoe het verschillende academische disciplines samenbrengt. Je zult samenwerken met studenten die je anders niet zou hebben leren kennen. Leren van hun perspectieven verbreedt niet alleen je eigen kennis, maar leert je ook hoe je kunt samenwerken en kennis kunt integreren in verschillende contexten."

De twee vakken

De iCSL-module bestaat uit twee vakken:

• iCSL 1: Definiëren van uitdagingen in een multistakeholdercontext (periode 2, code: AM_1254)
  • iCSL 2: Addresseren van uitdagingen middels transdisciplinair onderzoek (periode 4-6, code: AM_1253)

Je kunt de vakken zowel afzonderlijk als in samenhang volgen. Iedere masterstudent kan deelnemen.

Bekijk het schema op volledig scherm

Vragen?

Kom naar een Q&A-sessie of neem contact op

Athena Instituut, Faculteit der Bètawetenschappen