Onderwijs Onderzoek Actueel Over de VU EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU for Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Vrouwen aan de top
Israël en Palestijnse gebieden Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Onderwijs Showcase: VU-docent over activerend blended onderwijs

Delen
8 april 2025
Hoe krijg je studenten écht mee in de lesstof? Christine Moser, universitair hoofddocent Organisatiewetenschappen, laat in deze video zien hoe ze dat aanpakt met de Jigsaw-methode.

Daarbij worden studenten zelf expert – en dat werkt verrassend goed.

In plaats van passief lezen, gaan studenten actief aan de slag met de literatuur, sparren met elkaar in ‘expertteams’ en nemen daarna hun ‘thuisteams’ mee in wat ze hebben geleerd.

En wat levert dat op? Meer eigenaarschap, scherpere discussies en een betere voorbereiding. Zo ontstaat een dynamische wisselwerking die veel verder gaat dan alleen kennis overdragen. “Samen met studenten het vak vormgeven, maakt het veel leuker en leerzamer,” vertelt Christine.

Benieuwd hoe zij dit precies aanpakt en hoe je het zelf kunt toepassen? Bekijk de video en laat je inspireren.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas Digitale toegankelijkheid

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam