Wat kun je verwachten?
Er zijn alternatieve opslagdiensten beschikbaar, en we hebben duidelijke handleidingen gemaakt om je te helpen bij de overstap. Je hebt nog ruim de tijd om je bestanden veilig over te zetten.
Wat kun je nu doen?
- Bekijk welke bestanden je nog nodig hebt en welke je kunt verwijderen.
- Gebruik de beschikbare handleidingen, te vinden op Sharepoint, om je bestanden over te zetten naar een alternatief.
- Heb je gevoelige of gedeelde bestanden? De IT Servicedesk kan je adviseren over een veilige overgang.
- Gebruik voor onderzoeksdata de storage finder om te bepalen waar je bestanden naartoe gemigreerd moeten worden.
Waar wordt mijn data opgeslagen?
Vrije Universiteit Amsterdam vervangt de service SURFDrive door verschillende (cloud)platformen. Deze platformen zijn deels autonoom, oftewel in eigen beheer, en anderzijds maken we gebruik van externe cloudoplossingen, waaronder SAP-centra en Microsoft-datacentra in West-Europa. In alle gevallen maken we een zorgvuldige afweging over waar welke data wordt opgeslagen, met oog voor veiligheid, compliance en efficiëntie. We volgen de laatste ontwikkelingen op dit gebied nauwgezet en nemen waar nodig extra maatregelen om de bescherming en betrouwbaarheid van jouw data te waarborgen. Alle overige, bestaande dienstverlening van SURF aan de VU wordt niet vervangen.
Ondersteuning en vragen
We houden je regelmatig op de hoogte via e-mail en interne kanalen. De nodige handleidingen en instructies vind je op Sharepoint. Heb je vragen of hulp nodig? Neem dan contact op met de IT Servicedesk.