VU-promovenda dr. Xiaojuan Tan wint dissertatieprijs Praemium Erasmianum

29 mei 2024
VU-promovenda Xiaojuan Tan wint dissertatieprijs Praemium Erasmianum Stichting Praemium Erasmianum (Erasmusprijs) reikt jaarlijks Dissertatieprijzen uit aan vijf jonge onderzoekers die een uitstekende dissertatie hebben afgerond op het gebied van de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen of Rechtsgeleerdheid aan een Nederlandse universiteit.

De prijs bestaat uit een oorkonde en een geldbedrag. Van de 34 voordrachten die dit jaar zijn gedaan vanuit de universiteiten heeft de beoordelingscommisssie vijf winnaars geselecteerd.

De commissie heeft besloten om de voordracht van de Faculteit der Geesteswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam te honoreren en aan dr. Tan de Dissertatieprijs 2024 toe te kennen voor haar proefschrift:

Static and dynamic metaphoricity in U.S.- China trade discourse: A transdisciplinary perspective.
(PhD Dr. Xiaojuan Tan, supervisor Prof. Alan Cienki, co-supervisor Dr. Tina Krennmayr)

De uitreiking van de Dissertatieprijzen vindt plaats op vrijdag 14 juni in de Gertrudiskapel Utrecht.