VU hijst de SDG-vlag voor een duurzame toekomst

23 september 2024
Op woensdag 25 september hijst onze universiteit de vlag voor de Sustainable Development Goals (SGD's) als onderdeel van de SDG Action Week.

Deze Duurzame Ontwikkelingsdoelen, opgesteld door de Verenigde Naties, vormen een wereldwijd actieplan om de meest urgente maatschappelijke, economische en ecologische problemen aan te pakken, zoals armoede, ongelijkheid en klimaatverandering.

Het hijsen van de SDG-vlag symboliseert onze inzet als universiteit om bij te dragen aan deze mondiale doelen. Nog niet iedereen binnen onze gemeenschap is bekend met wat de SDG’s precies inhouden, maar ze zijn nauw verbonden met onze missie om verantwoordelijkheid te dragen voor mens en planeet. We streven met ons wetenschappelijk en waardengedreven onderwijs en onderzoek naar een rechtvaardige en duurzame wereld. De SDG's zijn daarbij onze ijkpunten.

Onze universiteit werkt op talloze manieren aan de SDG’s. Zo ontwikkelen we onderzoeksprojecten gericht op duurzame innovaties, werken we aan een co2 reductieplan, organiseren we evenementen en lezingen rondom maatschappelijke uitdagingen en integreren we duurzaamheid in ons onderwijsprogramma.

De SDG-vlag herinnert ons eraan dat we samen een positieve impact kunnen maken, zowel lokaal als wereldwijd. Voor meer informatie over de SDG Action Week kun je terecht op sdgactionday.nl en meer informatie over duurzaamheid op de VU vind je hier.

Met het hijsen van de vlag laten we zien dat we deel uitmaken van een wereldwijde beweging. Samen bouwen we aan een duurzame toekomst!

De SDG-vlag wordt woensdagmiddag om 14.00 uur gehesen door lid van het College van Bestuur Marcel Nollen, samen met de Green Office en Sustainability Office VU.

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Studie

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie