Theoretisch Chemicus Pascal Vermeeren wint KNCV-CTC Best PhD Thesis Award

11 juni 2024
Dr. Pascal Vermeeren heeft met zijn proefschrift de KNCV-CTC Best PhD Thesis Award voor beste proefschrift binnen de Computationele en Theoretische Chemie sectie van de KNCV toegekend gekregen.

Het proefschrift is getiteld: “(Astro)Chemistry: From Molecules to Reactions”. Het onderzoek van Dr. Pascal Vermeeren gaat over het begrijpen van chemische processen die plaatsvinden in astronomische omgevingen door deze te verbinden aan gerelateerde aardse chemische processen. Vermeeren promoveerde op 15 februari 2022 Cum Laude bij Prof. Dr. F. Matthias Bickelhaupt aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Sinds oktober 2022 is Dr. Pascal Vermeeren aangesteld als Assistant Professor Theoretische Chemie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Lees hier meer over Dr. Pascal Vermeeren’s onderzoek of bekijk zijn Eye-opener.

KNCV-CTC best pHd Award