Simin Liu wint prijs voor beste poster met onderzoek naar ziekte van Chagas

3 juli 2024
Simin wint de hoofdprijs bij het posterevent voor bachelor projecten Farmaceutische wetenschappen met onderzoek naar CYP51-remming bij de ziekte van Chagas.

Tijdens haar stage bij de groep Biomolecular Simulation and Modeling, onderdeel van de afdeling Moleculaire en Computationele Toxicologie, onderzocht ze de CYP51-remming bij de ziekte van Chagas, een verwaarloosde tropische ziekte.

Simin;  "Ik ben heel blij dat ik de kans heb gekregen om onderzoek te kunnen doen over deze verwaarloosde ziekte en deze onder de aandacht te kunnen brengen."

Simin is ontzettend dankbaar voor de begeleiding van David Poole en Daan Geerke. "Dankzij hun steun en kennis heeft ze dit kunnen bereiken. Deze ervaring heeft mijn passie voor farmaceutische wetenschappen echt aangewakkerd," zei ze.

Het winnen van deze prijs is een mooie erkenning van het harde werk en de toewijding van de Simin. Haar onderzoek draagt bij aan een beter begrip van de ziekte van Chagas en laat zien hoe belangrijk innovatie in de farmaceutische wetenschap is.

Simin heeft een mooie quote voor haar ervaring met het posterevenement, deze quote is van Jules Verne uit zijn boek A Journey to the Center of the Earth: "Science, my lad, is made up of mistakes, but they are mistakes which it is useful to make, because they lead little by little to the truth."

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas