San Francisco Bay Area Alumni evenement

14 juni 2024
De tweede editie van het Holland in the Valley Dutch University Alumni Event vond plaats op donderdag 16 mei 2024 op het Nederlands Consulaat in San Francisco.

Het evenement had als thema "De rol van universiteiten als aanjagers van innovatie" en was bedoeld om Alumni en academische ondernemers van toonaangevende Nederlandse universiteiten met elkaar in contact te brengen.

Op initiatief van Internships in the Valley namen zes Nederlandse universiteiten deel aan dit evenement: Universiteit Utrecht, Universiteit Leiden, Universiteit Maastricht, Tilburg University, Universiteit van Amsterdam en VU Amsterdam. Dit jaar was het evenement vooral uniek omdat het werd georganiseerd in samenwerking met de transformatieve initiatieven van Techleap, het Academic Startup Program en ScaleNL.

De avond begon met een welkomstwoord van Consul-Generaal Dirk Janssen, gevolgd door een openingsspeech van Jeroen Frietman namens alle Nederlandse onderzoeksuniversiteiten. Het hoogtepunt van de avond was de paneldiscussie met Arjan Goudsbloom (VU-alumnus & Senior Connector for Deep Tech bij Techleap), Victoria Howell (directeur van UC Berkeley's Sutardja Center for Entrepreneurship & Technology) en Luis Mejia (Senior Licensing Manager bij Stanford University Office of Technology Licensing).

Al met al was het Holland in the Valley Dutch University Alumni Event een succes met meer dan 70 aanwezigen! Het was een bewogen avond waar Alumni van Nederlandse universiteiten en academische ondernemers samenkwamen om met elkaar in contact te komen en de betrokkenheid binnen de Nederlandse gemeenschap in de Bay Area te versterken.

Dit evenement versterkte het belang van Nederlandse universiteiten als katalysatoren voor innovatie en de waarde van het onderhouden van sterke Alumni connecties. We zijn erg benieuwd wat er volgend jaar op het programma staat!