Positieve beoordeling researchmaster Societal Resilience

21 maart 2024
Studenten beoordelen de researchmaster Societal Resilience van de Vrij Universiteit Amsterdam bovengemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids 2024, die donderdag 21 maart is verschenen. In de Keuzegids beoordelen masterstudenten jaarlijks hun opleidingen op inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding loopbaan en sfeer.

De researchmaster Societal Resilience scoort bovengemiddeld goed op de onderdelen ‘inhoud’, ‘docenten’, ‘toetsing’ en ‘sfeer’. Saartje Tack, coördinator van de researchmaster: “Met ons kleinschalig programma bieden we studenten een leeromgeving waarin ze intensief contact hebben met docenten, en waarmee we ook community-vorming onder studenten onderling kunnen stimuleren. Daarnaast is het een uitdagend programma dat maatschappelijk betrokken is, en dat relevant is voor de wereld van vandaag en morgen. Het is fantastisch om te zien dat onze studenten dit waarderen!”

Vanaf september 2024 gaat de researchmaster verder gaan onder de naam “Social sciences for a digital society”. De inhoud blijft echter gelijk.

Keuzegids Masters

De Keuzegids Masters wordt elk jaar samengesteld door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie en vergelijkt alle geaccrediteerde masteropleidingen aan de Nederlandse universiteiten. De beoordelingen in de gids worden onder meer opgesteld aan de hand van studentenoordelen en accreditatiegegevens waarbij gebruik wordt gemaakt van informatie uit de Nationale Studentenenquête. Deze beoordelingen stellen toekomstige studenten mede in staat een weloverwogen keuze voor hun masteropleiding maken.