Martin Luther King Spoken Word-wedstrijd: inspireer anderen met jouw verhaal

29 augustus 2024
Ben je woordkunstenaar, dichter of verhalenverteller en droom je van een plekje op het podium? Doe mee aan de Martin Luther King Spoken Word-wedstrijd!

Met de Martin Luther King Spoken Word-wedstrijd brengen we een gemeenschap van dichters, woordkunstenaars en liefhebbers van deze kunstvormen bijeen. Samen vieren we de kracht van het woord, zowel binnen de VU-community als daarbuiten. Laat je stem horen, toon je creativiteit en expressie en inspireer anderen met jouw verhaal.

Thema

Het thema van de Martin Luther King Lezing 2024, en daarmee ook van de Spoken Word-wedstrijd, is ‘Freedom, Justice, and Hope’. Geef je eigen draai aan dit tijdloze thema en laat je inspireren door de woorden van Martin Luther King: We must accept finite disappointment but never lose infinite hope – of vertel over iets dat jou na aan het hart ligt. Deel je dromen en vertel ons jouw onvertelde verhaal.

Deelname

• Houd het kort maar krachtig: je performance mag maximaal tweeënhalve minuut duren. Langere video’s worden niet beoordeeld.
  • Zowel Nederlandstalige als Engelstalige inzendingen zijn welkom.
  • Het thema van de Martin Luther King Lezing moet terugkomen in de teksten.
  • Je moet zelf te zien zijn in de video van de performance.
  • Zorg ervoor dat je opname professioneel is, zonder achtergrondgeluid en zonder muzikale toevoegingen zoals instrumenten, en niet gemaakt in een persoonlijke ruimte zoals een badkamer.
  • Stuur ons via onderstaand formulier een video van je performance. Upload je video via YouTube (maak hier een privélink van) en zet de link in het formulier.
  • Lever via dit formulier ook een bestand aan met je tekst.
  • De deadline voor inzending is dinsdag 24 september 2024. Inzendingen per mail worden niet beoordeeld.
  • Houd woensdagavond 9 oktober vrij in je agenda.

Ja, ik doe mee aan deze wedstrijd!

Nominaties

Een deskundige jury, bestaande uit Dave Ensberg-Kleijkers (voorzitter), Mitchell Esajas, Uchaindani Watson en Chanty Louis, nomineert drie kandidaten. Zij mogen op woensdag 9 oktober tussen 19.00 en 19.30 uur hun performance houden voor het publiek. De jury kiest uit de drie kandidaten één winnaar die op het podium nog een keer zijn/haar voordracht mag houden. De winnaar ontvangt 500 euro, de andere twee kandidaten krijgen ieder een bedrag van 250 euro.

Schrijf je vandaag nog in. Het podium wacht op jouw stem en verhaal!

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op via relaties@vu.nl.

Over de Martin Luther King Lezing
De geweldloze strijd van Martin Luther King voor gelijkberechtiging is tot op de dag van vandaag een bron van inspiratie. Met zijn toespraken enthousiasmeerde hij velen en wist hij bruggen te slaan en verzet weg te nemen. In 1965 ontving King aan de Vrije Universiteit Amsterdam een eredoctoraat in de Sociale Wetenschappen. De jaarlijkse Martin Luther King Lezing is ter nagedachtenis aan zijn werk en ter inspiratie voor de heersende tijdgeest. Voorafgaand aan de lezing vindt een Spoken Word-wedstrijd plaats bij de VU.

Lees meer over de Martin Luther King Lezing 2024

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Studie