Margreet Cornelius nieuwe directeur Cultuurcentrum Griffioen VU

3 juli 2024
Met ingang van 1 november 2024 start Margreet Cornelius als nieuwe directeur van het Cultuurcentrum Griffioen aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

Met de komst van Margreet krijgt Griffioen een nieuwe directeur met een brede ervaring op het gebied van cultuur en onderwijs. Sinds 2010 werkte Margreet als manager in de filmwereld: eerst bij Movies that Matter en de laatste jaren bij het Eye Filmmuseum Amsterdam. Ook was zij gedurende een deel van haar carrière werkzaam in het basis-, voortgezet en mbo-onderwijs, onder andere als leraar. Margreet startte haar loopbaan met een eigen restaurant en ze werkte een periode als communicatiemedewerker bij Theater Kikker in Utrecht.

Marieke de Bakker, directeur van de dienst Student- en Onderwijszaken, heet Margreet van harte welkom bij de VU: “Margreet is enthousiast, betrokken en heeft zakelijk inzicht. Zij kan het cultuurcentrum de komende jaren verstevigen en uitbouwen in samenwerking met de medewerkers en andere cultuurpartners aan de VU.”

Margreet Cornelius over haar benoeming: “ik vind het echt een eer dat ik mij voor het culturele aanbod van de VU mag inzetten. Ik houd van de ongelooflijk sterke programma’s die VU Griffioen aanbiedt en kan niet wachten om samen met het team, studenten en medewerkers deze nóg meer te verbinden met de VU Campus.”

Margreet volgt de huidige directeur Eme van der Schaaf op. Van der Schaaf was 15 jaar verbonden aan Griffioen en gaat dit najaar met pensioen.