FAR Posterevent O2 gebouw

12 februari 2024
Afgelopen donderdag 2 Februari vond de 17e editie van het FAR posterevent plaats in het O2 van Amsterdam.

7 studenten namen deel aan de postercompetitie waarvan er 4 hebben gepresenteerd in het auditorium van het O2. Bij dit evenement presenteren de studenten van de Bachelor Farmaceutische Wetenschappen hun bachelor eindprojecten, door middel van posters, voor een groot publiek. Dit is ook de manier waarop wetenschappers hun werk op congressen presenteren. Het posterevenement is dus een goede leerschool voor de studenten. De beste poster maakt kans op de posterprijs.

Wat de studenten konden winnen? Een certificaat en de mogelijkheid om een congresdag te bezoeken van CHAINS of FIGON, twee grote farma gerelateerde congressen. Dit jaar is de gelukkige winnaar van de posterprijs: Wietse Abelmann! Wietse heeft stage gelopen bij de Synthethic Medicinal Chemistry groep onder begeleiding van dr. Maikel Wijtmans en Andrea van de Stolpe. Wietse zei het volgende over het winnen van de poster prijs: " Het was een mooie ervaring om met het format van een wetenschappelijke (poster)beurs te oefenen, en het is natuurlijk een eer om de posterprijs in ontvangst te mogen nemen!”