Drie VU-projecten geselecteerd na eerste Aurora oproep voor onderzoeksprojecten

21 oktober 2024
De oproep van Aurora voor stimulerings- en samenwerkingsonderzoeksprojecten resulteerde in zeven projecten die de komende twee jaar financiering zullen ontvangen

De onderzoeksvoorstellen die via deze oproep werden gefinancierd, werden beoordeeld op basis van verschillende criteria, waaronder wetenschappelijke kwaliteit, originaliteit en haalbaarheid. Daarnaast moesten de projecten hun waarde voor het Aurora 2030 programma aantonen, met een focus op het bouwen van wetenschappelijke gemeenschappen en het bijdragen aan Aurora hubs, indien relevant.

Zeven innovatieve projecten hebben in totaal €104.000 aan financiering gekregen, met een gemiddelde van €15.000 per project. Deze projecten starten in het najaar van 2024 en lopen de komende twee jaar door.

1. Tasniem Anwar is de eindverantwoordelijke voor "Speculative Futures: Examining Data-Driven Models in European Security Policies"
  2. Ivar Maas is een van de co-leads voor "Research on Deliberation for Ecological and Sustainable Universities"
  3. Marja Lamoree en Sicco Brandsma zijn beide co-leads voor "Transport and Adsorption Behaviours of Microplastic Fibres in Membrane Biofilm Reactors."

Deze resultaten markeren een sterk begin in het bevorderen van zinvolle wetenschappelijke samenwerking tussen Aurora-universiteiten. We kijken uit naar wat de toekomst zal brengen!

Contact

Aurora staat onder leiding van onderstaande personen. Voor vragen zie de contactinformatie rechts.

Ramon Puras
Secretary-General

Sabine Sainte-Rose
Programmadirecteur Aurora network