Comenius Leadership Fellow subsidie (2024-2027) voor Laura Rupp

3 juni 2024
Laura Rupp heeft een Comenius Leadership Fellow subsidie van 500.000 euro gehonoreerd gekregen voor een periode van 3 jaar. De subsidie wordt ingezet voor het project Global English en International Dutch op de VU Campus.

Rupp, directeur van het Centre for Global English: “In dit project maken we een programma over taaldiversiteit in het Nederlands en Engels voor de Vrije Universiteit Amsterdam (VU). Door het programma worden VU-studenten en medewerkers zich meer bewust van de verschillende soorten Nederlands en Engels die gesproken worden op de VU, zodat we elkaar beter kunnen begrijpen en van de Nederlandse en Engelse taaldiversiteit kunnen leren.”

De basis van het programma is de VU sMOOC (Social Massive Open and Online Course) "English Pronunciation in a Global World". Uit deze MOOC  worden onderdelen ingezet in het on-campus onderwijs en extra-curriculaire activiteiten op de VU, waaronder Master thesis projecten en de VU Dag van de Moedertaal. Daarbij wordt in samenwerking met  VU-NT2 ook een sMOOC gemaakt over taalvariatie in het Nederlands.