Word een buddy voor internationale studenten!

21 juni 2024
Heb jij een passie voor het helpen van anderen en sta je te popelen om je culturele horizon te verbreden? Word aankomend semester buddy voor internationale studenten aan de VU!

Elk jaar komen zo'n 900 studenten van over de hele wereld naar de VU via ons uitwisselingsprogramma en Semester in Amsterdam. Door buddy te worden speel je een belangrijke rol in het verwelkomen van deze studenten, help je ze hun weg te vinden in Amsterdam en maak je hun overgang naar het studeren in Nederland soepeler.

Een buddy zijn is niet alleen anderen helpen - het is ook voor jou een leuke ervaring! Dit is wat je eraan hebt:

• Verbeter je interculturele vaardigheden: Kom in contact met studenten met verschillende achtergronden en ontwikkel je vaardigheden om door verschillende culturen te navigeren.
  • Breid je netwerk uit: Maak vrienden van over de hele wereld en bouw connecties op die een leven lang meegaan.
  • Doe mee aan leuke sociale activiteiten: Neem deel aan verschillende evenementen en activiteiten die gedurende het semester worden georganiseerd.
  • Verbeter je taalvaardigheden: Oefen en verbeter je vreemde taalvaardigheden in echte situaties.
  • Exclusieve ledenvoordelen: Ontvang een gratis ESN VU Amsterdam lidmaatschapskaart, die je toegang geeft tot speciale evenementen en kortingen.
  • Voeg waarde toe aan je CV: Doe internationale ervaring op en ontvang een certificaat aan het einde van het programma, waarmee je je interculturele vaardigheden kunt laten bewijzen aan toekomstige werkgevers.

Meedoen aan het Buddyprogramma is een fantastische kans om internationale studenten te ondersteunen en tegelijkertijd je eigen universitaire ervaring te verrijken. Je helpt hen niet alleen om te wennen aan hun nieuwe leven en studie in Amsterdam, maar ook om persoonlijk en professioneel te groeien.

Ontdek meer door onze webpagina te bekijken of meld je direct aan via dit formulier.