Bètamedewerkers aan het woord: Anandi Sarita Namasivayam

11 juli 2024
In deze rubriek stellen medewerkers van de Bètafaculteit zich voor. Deze week is het word aan promovendus bij de Environmental Geography-afdeling Anandi Sarita Namasivayam.

Wat doe je bij de VU en hoe lang werk je er?
Ik ben promovendus bij het IVM en werk hier nu bijna twee jaar. Ik werk aan scenario's voor toekomstig landgebruik en hoe deze ecosysteemdiensten en biodiversiteit beïnvloeden, als onderdeel van het project NaturaConnect.

Wat is het leukste aan werken bij de Bètafaculteit?
Ik vind het leuk om te horen over de diversiteit aan onderwerpen waar mensen aan werken, er valt veel van hen te leren! Persoonlijk vind ik interdisciplinair onderzoek ook erg leuk, dus deze blootstelling aan verschillende onderwerpen geeft me nieuwe manieren om over mijn eigen onderzoek na te denken en het te benaderen.

Wat kan er beter aan de faculteit?
Actie! Er zijn vaak gesprekken over wat er kan worden verbeterd en hoe, of het nu gaat om betere werkruimtes, het cultiveren van betere en meer inclusieve werkomgevingen of het aanmoedigen van een gezondere levensstijl. Het zou geweldig zijn als deze gesprekken tot een vruchtbaar resultaat zouden leiden!

Heb je een werktip voor collega's?
Soms als het mooi weer is, vergaderen we buiten of in de botanische tuin, dat geeft ons een leuke onderbreking van het kantoor.

Wat raad je collega's aan om te doen, te zien, te lezen of naar te luisteren?
Om te lezen, zijn dit enkele van mijn favorieten in fictie: Interpreter of Maladies van Jhumpa Lahiri, Em and the Big Hoom van Jerry Pinto, The Bell Jar van Sylvia Plath.
En voor non-fictie: Working Class History: Everyday Acts of Resistance and Rebellion, The Question of Palestine van Edward Said en Manufacturing Consent van Noam Chomsky.
Ik ben ook groot fan van de Mystery Show podcast met Starlee Kine, wat in tegenstelling tot de naam een lief en gezellig luisterprogramma is.

Aan wie geef je het stokje over?
Ik geef het stokje over aan Camille Venier Cambron, we hebben altijd de meest interessante gesprekken en ik ben erg benieuwd naar wat zij te vertellen heeft!

Dilemma's

Ben je bèta of alfa?
Geen van beide. Leuk weetje: de onderzoeker David Mech, die een sleutelrol speelde in de formulering van de alfa-bèta theorie in wolvenroedels, heeft sindsdien zijn werk herzien en verklaard dat hij er grotendeels naast zat. Maar de uitgevers van zijn boek verdienden zoveel geld dat het tientallen jaren duurde voordat ze zijn wensen respecteerden en stopten met de publicatie ervan!

Lift of trap?
Hangt af van mijn stemming

Wat is je favoriete universiteitssnack?
We hebben een koekjestrommel op onze afdeling en als collega's op reis gaan, nemen ze iets zoets mee van waar ze geweest zijn. Ik vind het dus heerlijk om nieuwe zoete lekkernijen van over de hele wereld te ontdekken.

Wat vind je het mooiste gebouw van de VU?
Ik hou van het uitzicht vanuit het NU-gebouw.

Direct naar

Onderzoek Research and Impact Support Portal Universiteitsbibliotheek Persvoorlichting VU

Studie

Onderwijs Studiegids Canvas Studentenbalie