Chinese Spring Festival

16 februari 2024
Op 16 februari vond op de VU een betoverende viering van het Chinese Lentefestival plaats, waar ruim 200 studenten en medewerkers bij aanwezig waren.

De feestshow begon met Henk van den Heuvel, directeur Internationale Betrekkingen, die het belang benadrukte van het bevorderen van partnerschappen tussen China en de VU en pleitte voor een levendige en inclusieve omgeving voor de Chinese gemeenschap. De sfeer werd verder verrijkt door de aanwezigheid van gewaardeerde gast prof. Huang Zhisheng, die zijn opmerkelijke reis en diepgaande ervaringen aan de VU sinds 1989 deelde.

Daarnaast werd het publiek getrakteerd op inzichten in baanbrekend onderzoek en samenwerking aan de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen door promovendus Zhongxuan Ma en zijn begeleider Bart Bossink. Muzikale betovering vulde de lucht toen bachelorstudente Michelle Yang sierlijk het eeuwenoude Chinese instrument Guqin bespeelde en daarmee de harten van het publiek betoverde.

Docent Stephan en zijn team gaven verhelderende inkijkjes in de Chinese cultuur, terwijl Ziyi Wangs melodieuze vertolking van een Chinees lied door de hele bijeenkomst weerklank vond. De festiviteiten culmineerden in een Chinees diner, waarbij de aanwezigen werden uitgenodigd om te genieten van een breed scala aan smaken en lekkernijen.

Dankbaarheid ging uit naar Reyka Lycklama à Nijeholt (Programmamanager Internationalisering), Amu Shrestha (Diversity Officer Campus & Community) en de toegewijde studentenbestuursleden van Bridging Success of the Diversity Office: Enactus VU, SRVU, ISAA en Universal Student Council wier standvastige inzet steun en toewijding maakten het evenement tot een doorslaand succes.

Vragen of opmerkingen over diversiteit en inclusie op de VU?

Kom met ons in contact!

divers@vu.nl