Twee VU start-ups geselecteerd voor Techleap’s Pole Position-programma #4

17 mei 2023
Veridis & Photosynthetic, beide tech start-ups van de VU, zijn geselecteerd voor het Pole Position programme #4 van Techleap. Techleap is een organisatie die start-ups verder helpt binnen de tech start-up community. Door deelname aan Pole Position programme #4, krijgen de oprichters van Veridis & Photosynthetic hulp van experts om hun groei te verstevigen.

Twee VU start-ups, Veridis en Photosynthetic, zijn geselecteerd voor Tech Leap's recente Pole Position-programme Batch #4. Deze tech start-ups zijn begonnen in Demonstrator Lab aan de VU en hebben begeleiding ontvangen van IXA. Tegenwoordig zijn ze gehuisvest in de Amsterdam Venture Studios op de VU Campus. De komende maanden zullen de oprichters van Veridis en Photosynthetic binnen het Pole Position-programme begeleiding krijgen van verglijkbare tech start-ups, investeerders en branche-experts. Middels intensieve coaching sessies worden zij begeleid om met hun start-up 'Pole position' te bereiken.

Over Veridis

Veridis, een start-up van Vrije Universiteit, heeft een innovatief thermisch analysesysteem ontwikkeld dat plastics van hoge kwaliteit kan onderscheiden van plastics van mindere kwaliteit. Dankzij dit systeem kunnen zowel recycling bedrijven als ondernemingen in plastics de juiste kwalificering aan hun plastics toekennen en daar ook de prijs van producten op baseren. Het is de bedoeling dat materiaalcertificering en -sortering op gestandaardiseerde wijze in de hele plasticketen mogelijk wordt.

Photosynthetic

Photosynthetic is een technische start-up van Vrije Universiteit die 3D-lithografietechnologie ontwikkelt. Deze technologie heeft de potentie om de snelste en tegelijkertijd de meest betrouwbare 3D-printtechnologie van de toekomst te worden.

Over het Pole Position-programma

Techleap heeft de nieuwste lichting deelnemers aan het Pole Position programme #4 aangekondigd. Het Pole Position-programma heeft een thematische aanpak en brengt start-ups van vergelijkbare aard samen. De oprichters van Photosynthetic en Veridis worden via peer-to-peer leren een stap dichter bij 'Pole Position' gebracht en dat is waar het programma om draait.Techleap is een organisatie die startups in staat stelt om te groeien en op te schalen door programma’s en initiatieven te organiseren om voor startups de toegang tot markt, talent en kapitaal te verbeteren. Lees hier meer over het Pole Position programma