Terugblik: lunchlezing The Zen Buddhist Philosophy of D. T. Suzuki

21 maart 2023
Op 3 maart kwamen studenten bijeen in debatcentrum 3D voor een lezing van Rossa Ò Muireartaigh over de Zen Buddhist filosofie van D.T. Suzuki. Studenten van verschillende opleidingen selecteerden boeken over het onderwerp en gaven een presentatie aan de hand van de plekken die Suzuki in zijn leven heeft bezocht.

Rossa Ó Muireartaigh is universitair hoofddocent aan de School of Foreign Studies, Aichi Prefectural University, Japan. Hij heeft zich verdiept in de filosofie van Suzuki en schreef hier een boek over dat verscheen in de Bloomsbury Introductions to World Philosophies-serie.

Studenten Anna Xanthi, Micha Anna Lasinger en Marina Uzunova brachten Suzuki's reizen in beeld in een webtentoonstelling. Het evenement gemist? Bezoek deze prachtige webtentoonstelling voor een virtuele tour door Suzuki's leven tussen 'Oost' en 'West' en de magazijnen van de VU-bibliotheek!

In het kader van de World Philosophies-serie organiseert de Universiteitsbibliotheek verschillende lezingen over deze thema's. Nieuwsgierig geworden? Kom aanstaande vrijdagmiddag naar 3D@VU voor het tweede evenement! Pascal Mungwini zal spreken over emancipatie en praktijk in de Afrikaanse filosofie, en de verplichting die de geschiedenis aan de Afrikaanse filosoof stelt. Imani Heijmans, Wanjiku van den Akker en Cecilia Nogueroles presenteren hun onderzoek naar kaarten uit de Bijzondere Collecties van de bibliotheek, waaronder Bowles' Map of Africa. Klik hier om je aan te melden!