SBE ontvangt EQUIS-accreditatie en treedt toe tot selecte groep business schools

15 december 2023
De School of Business and Economics (SBE) van de Vrije Universiteit Amsterdam heeft de initiële EQUIS-accreditatie behaald, waarmee SBE zich plaatst in een selecte groep instellingen die wereldwijd worden erkend vanwege hun toewijding aan continue verbetering, innovatie en impact. Na het eerdere succes in februari 2022, toen het de eerste business school in de Europese Unie werd met zowel de AACSB Business als Accounting accreditatie, heeft SBE nu een derde internationaal erkende accreditatie.

Kwaliteit

EQUIS (European Quality Improvement System) is een toonaangevend internationaal systeem voor accreditaties van business schools. Arjen van Witteloostuijn, de decaan van SBE, is trots op deze prestatie: "Het verkrijgen van niet alleen de AACSB Business, maar ook de Accounting accreditatie was een mijlpaal. Met de toevoeging van de EQUIS-accreditatie verstevigen we nu verder onze positie als wereldleider in bedrijfs- en economieonderwijs. Het weerspiegelt onze toewijding aan excellentie en de onvermoeibare inspanningen van ons personeel en studenten."

Netwerk

Naast de erkenning van hoogwaardig onderwijs en onderzoek plaatst deze nieuwe accreditatie SBE in een toonaangevend internationaal netwerk van business schools, wat verdere samenwerkingsmogelijkheden biedt wat betreft onderwijs en onderzoek. Veel internationale samenwerkingsverbanden en gezamenlijke onderwijsprogramma's tussen universiteiten vereisen dan ook vaak de begeerde AACSB- en EQUIS-accreditaties, waardoor SBE een nog interessantere partner op het wereldtoneel wordt.

Lees hier meer over EQUIS!

Als je vragen of opmerkingen hebt over EQUIS, neem dan contact op met Paul van den Brand via p.w.vanden.brand@vu.nl.