René van Woudenberg benoemd tot decaan FGW VU Amsterdam

10 oktober 2023
Het College van Bestuur is verheugd dat prof. dr. R. (René) van Woudenberg is benoemd tot decaan van de Faculteit der Geesteswetenschappen (FGW) aan de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) voor een interimperiode van één jaar.

Van Woudenberg, hoogleraar filosofie met als leeropdracht Epistemologie en Metafysica, volgt prof. dr. (Susan) Legêne op vanaf 1 januari 2024. Prof. Van Woudenberg zal al vanaf november de faculteit vertegenwoordigen in de verkenning met de faculteiten Religie en Theologie (FRT) en Sociale Wetenschappen (FSW).

Van Woudenberg was al eerder decaan aan de VU en kent de faculteit FGW door en door. Jeroen Geurts, rector magnificus van VU Amsterdam: “De inhoudelijke betrokkenheid van Van Woudenberg bij de Geesteswetenschappen en zijn kennis van de faculteit en haar historie maken hem bij uitstek geschikt om de faculteit in deze fase van verkenning te leiden.”

René van Woudenberg: “Deze faculteit verdient het om in het volle licht te staan; we hebben veel te bieden aan studenten, de universiteit en de maatschappij. Ik zie ernaar uit om met het bestuur en de medewerkers de verkenning in te gaan en te onderzoeken hoe we de Geesteswetenschappen verder kunnen versterken.”

De benoemingsprocedure is volgens de daartoe geldende criteria verlopen, waarbij de medezeggenschap betrokken is geweest.