Publiek betoverd tijdens symposium Alumnigenootschap Bijzondere Chemici (ABC)

20 oktober 2023
De Alumni kwamen van heinde en ver om het ABC-symposium van 5 oktober bij te wonen. Het symposium werd gepresenteerd door professor Eelco Ruijter.

Het symposium is populair en trekt Alumni uit alle windstreken. Een alumnus licht toe dat hij uit England is afgereisd omdat hij het symposium niet wilde missen. En dat is niet zo verwonderlijk. Met tot de verbeelding sprekende onderwerpen wisten de sprekers de studenten en de alumni een paar uur te betoveren. Zo sprak topbestuurder Cees Visser over zijn ervaringen bij onder meer het Academisch Ziekenhuis Leiden en NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek), gaf Universitair hoofddocent Danielle Vugts een fascinerende presentatie over de nieuwste ontwikkelingen rondom het gebruik van chemie in de diagnostiek van ernstige ziekten en vertelde professor Pieternel Levelt bezielend over haar werk als hoofd van het Amerikaanse Atmospheric Chemistry Observations and Modeling Laboratory.

Na afloop was er een borrel  en konden de deelnemers van het symposium nog even napraten en netwerken.