PPE bekroond met predicaat ‘Topopleiding’

4 december 2023
De bacheloropleiding Philosophy, Politics and Economics (PPE) heeft het kwaliteitszegel ‘Topopleiding’ ontvangen. Dat blijkt uit de Keuzegids Universiteiten van 2024 die afgelopen week verscheen. Dit houdt in dat PPE tot de top van het Nederlands wetenschappen onderwijs behoort, samen met zeven andere bachelors aan de VU.

“Het kwaliteitszegel ‘Topopleiding’ is een prachtige erkenning voor het hoogwaardige multi- en interdisciplinaire onderwijs dat de PPE-opleiding biedt. Het dient niet alleen als een bevestiging van onze prestaties, maar ook als een stimulans voor alle betrokkenen binnen het John Stuart Mill College om dit succes in de toekomst voort te zetten.’ aldus Roland Luttens, decaan van het John Stuart Mill College en PPE.”

Onafhankelijk oordeel
Keuzegids Universiteiten is een onafhankelijke gids die jaarlijks de bacheloropleidingen en universiteiten beoordeelt. Het oordeel van de gids is grotendeels gebaseerd op de resultaten van de Nationale Studenten Enquête, waarbij aspecten zoals inhoudelijke kwaliteit, docenten, toetsing, voorbereiding op de loopbaan en sfeer worden gemeten.