Pilotcursus 'Educational Leadership for Climate Crisis'

8 juni 2023
Volgens het syntheserapport van het IPCC kunnen we de opwarming van de aarde nog steeds beperken tot minder dan twee graden, maar alleen als we onmiddellijk en vergaande actie ondernemen om koolstofemissies te verminderen.

Het belangrijkste ‘hefboompunt’ om in te grijpen voor systeemtransformatie  is het transformeren van mentale modellen (Donella Meadows). En hier speelt universitair onderwijs een cruciale rol.

Universitair docenten zouden moeten stoppen met wat ze altijd al hebben gedaan en hun opleiding radicaal herzien. Dit gebeurt in de (pilot)cursus Educational Leadership for Climate Crisis.

Ben jij ook aan boord?

Deze cursus is een samenwerking tussen VU Sustainability Leadership Hub en het VU Centre for Teaching & Learning