Open Education Week 2023 @ VU Amsterdam

20 februari 2023
Van 6 tot 10 maart vindt wereldwijd de Open Education Week plaats, om alle ontwikkelingen op het gebied van open education te delen en te vieren. Ook op de VU doen we mee: op woensdag 8 maart kun je alles te weten komen over open leermaterialen in het algemeen en – meer specifiek – het maken van interactieve (en open) tekstboeken.

Vragen over open leermaterialen?
Op woensdag 8 maart organiseert de Universiteitsbibliotheek de hele dag een walk-in voor docenten om langs te komen met alle vragen, ideeën en opmerkingen op het gebied van open leermaterialen. Wil je bijvoorbeeld jouw kennisclips delen of kennisclips van de opleiding opslaan? Of heb je samen met collega's leermateriaal ontwikkeld en wil je dat breed beschikbaar maken? In de Onderwijswerkplaats (NU 1A-25) zitten de hele dag mensen klaar om je hiermee op weg te helpen of om met je te sparren.

Open tekstboeken
Specifiek geïnteresseerd in het creëren van een open tekstboek, zoals dit voorbeeld of een e-learning? Kom dan naar de sessie De mogelijkheden van Wikiwijs en de eerste stappen naar het maken van jouw eigen open interactieve tekstboek van 12:00 – 13:00 uur, eveneens in de Onderwijswerkplaats. Zien we je dan?

Uiteraard ben je ook de rest van de dag van harte welkom om meer te leren over open tekstboeken.

Open Science
Open leermaterialen zijn een groeiend onderdeel van Open Science en Open Education. Het maken, gebruiken en delen van open en educatieve leermaterialen om zo uitwisseling te creëren tussen docenten, opleidingen en universiteiten staat hoog op de agenda, ook binnen de VU. De Open Education Week is een initiatief van Open Education Global.

Wanneer? Woensdag 8 maart

Wat? Walk-in voor docenten met vragen, opmerkingen en/of ideeën op het gebied van open education + een gratis informatiesessie De mogelijkheden van Wikiwijs en de eerste stappen naar het maken van jouw eigen open interactieve tekstboek

Waar? Onderwijswerkplaats (NU 1A-25)