Mooie scores voor opleidingen van de Geneeskunde faculteit

2 juni 2023
De resultaten van de Nationale Studenten Enquête 2023 (NSE) zijn bekend. Ruim 289.000 hbo- en wo-studenten gaven hun mening over de opleiding en onderwijsinstelling waar ze studeren. Hoe brachten de opleidingen van de Faculteit Geneeskunde VU/Amsterdam UMC het er vanaf?

Op het criterium ‘algemeen oordeel’ scoren zowel de bachelor als de master geneeskunde VU een gedeelde 3e plaats net onder de Universiteit Utrecht en de Radboud Universiteit. Zowel de bachelor- als de master studenten Geneeskunde hebben een hoge waardering voor de studie als goede basis voor hun loopbaan en zouden dezelfde studie weer opnieuw kiezen als ze weer voor de keuze zouden staan. Bij de master Geneeskunde is aansluiting bij de beroepspraktijk een hoog scorend thema.

Ook de overige masteropleidingen van de VU hebben weer een mooi resultaat gehaald. De masters Oncology en Personalized Medicine en de beide post-initiële masters Epidemiologie en Docent Hoger Gezondheidszorg Onderwijs scoren bovengemiddeld op algemene tevredenheid. Net als vorig jaar springt de master Epidemiologie er met een zeer hoge score bovenuit. Opvallend is dat deze opleiding zeer goed is beoordeeld op nagenoeg alle thema’s, waaronder docenten, inhoud, wetenschappelijke vaardigheden en afstandsonderwijs.