Landelijke aandacht voor nalaten aan de wetenschap

21 november 2023
Steeds meer mensen kiezen ervoor om na te laten aan een goed doel. Niet iedereen realiseert zich dat het ook mogelijk is om na te laten aan een universiteit. Daarom lanceren de Nederlandse universiteitsfondsen in november 2023 een gezamenlijke campagne waarin ze aandacht vragen voor nalaten aan de wetenschap. Ook het VUfonds sluit zich hierbij aan.

Grote uitvindingen en wetenschappelijke doorbraken begonnen met twee woorden: ‘Wat als…’ Dit is precies hoe wetenschappelijk talent aan Nederlandse universiteiten naar de wereld van vandaag en morgen kijkt. Wat als we wél een oplossing vinden voor kanker en Alzheimer? Voor de opwarming van de aarde, of de groeiende kloof tussen arm en rijk?

Deze 'Wat als...'-vraag staat centraal tijdens de landelijke campagne ‘Nalaten aan de Wetenschap’, die loopt van 16 november 2023 tot en met 8 januari 2024.

In dit gezamenlijke initiatief vragen de 14 Nederlandse Universiteitsfondsen – via  advertenties in landelijke dagbladen en op de radio – aandacht voor het belang van nalatenschappen voor het oplossen van grote maatschappelijke uitdagingen: van vandaag én morgen.

Meer weten?
Vraag het gratis magazine en/of de brochure van het VUfonds aan