Imaginary 2023

2 mei 2023
Imaginary Math Exhibition is coming to town!

Van 8 tot 26 mei is de nieuwe Imaginary tentoonstelling in Nederland, mede-georganiseerd door de Vrije Universiteit. De tentoonstelling vindt plaats bij MACA, Moving Arts Center Amsterdam (NDSM-werf). Wiskunde enthousiastellingen van alle leeftijden en niveaus zijn welkom!

Gedurende de periode vinden er verschillende activiteiten plaats, vooraf aanmelden is niet nodig. Bekijk hier het programma en lees meer op de website van Imaginary.

10 mei

12 mei  -  Internationale Vrouwendag in de Wiskunde

• Officiële opening van Imaginary - Mathisca de Gunst (VU) en Eric Opdam (UvA)
  • Lehmer's Dance: voorstelling en lezing - Roos van Berkel en Tom Verhoeff
  • Lezing, Over strips & wetenschapscommunicatie - Claudia Flandoli, illustrator

17 mei

• Lezing, Symmetrie in wiskunde en kunst - Raf Bocklandt en Rinus Roelofs

25 mei

Rondleidingen voor schoolklassen boek je hier. Blok de datums in je agenda en ervaar de ''Pracht en Kracht van wiskunde'' bij Imaginary!