Frank van Ommeren is nieuwe decaan Rechtsgeleerdheid

20 december 2023
Het College van Bestuur van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) is verheugd te kunnen meedelen dat prof. mr. Frank van Ommeren benoemd tot decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, met ingang van 1 februari 2024.

Met ingang van 1 februari 2024 wordt prof. mr. Frank van Ommeren benoemd tot decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Hij volgt hiermee prof. mr. Hemme Battjes op die met ingang van 1 januari 2024 zal terugkeren naar de wetenschap.

Frank van Ommeren is al geruime tijd verbonden als hoogleraar Staats- en Bestuursrecht aan deze faculteit. Het College van Bestuur en de faculteit zijn ervan overtuigd met Frank een visierijke en zeer betrokken decaan te hebben benoemd. Met zijn creatieve verbindende vermogen zal hij samen met de facultaire gemeenschap de ambities van de faculteit verder brengen.

Jeroen Geurts, rector magnificus: "Ik ben erg blij dat Frank van Ommeren decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid wordt. Frank is een energieke, initiatiefrijke, ondernemende en gedreven jurist, wetenschapper en manager en zal de faculteit tot verdere bloei kunnen leiden. Met Frank van Ommeren krijgt prof. mr. Hemme Battjes een waardige opvolger."

Frank van Ommeren over zijn benoeming: "Ik zie er zeer naar uit om samen met de mensen van de faculteit een bijdrage te leveren aan de vele mooie dingen die in onze faculteit gebeuren. We zijn daarover soms nog wat te bescheiden. De betekenis van wet en recht voor onze samenleving is groter dan velen beseffen, juist in deze tijden."