Doe mee aan het Vredesspel (Peace Game) 2023

7 april 2023
Neem deel aan het FSW & FGW Peace Game op 26 april a.s., en lhelp praktijkmensen uit het veld oplossingen te vinden voor cruciale dilemma's btreffende de conflicten in Jemen.

Ben je geïnteresseerd in de dilemma's van vredes- en conflictprocessen, en wil je meer weten over het Midden-Oosten? Neem deel aan de Peace Game, en help praktijkmensen uit het veld om oplossingen te vinden voor cruciale dilemma's over de conflicten in Jemen.

Gedurende de dag combineer je verschillende expertises om een complex dilemma op te lossen waarmee praktijkmensen in Jemen in hun werk worden geconfronteerd. De praktijkmensen vertegenwoordigen verschillende organisaties en/of ministeries die actief zijn in het veld, zoals Cordaid, National Foundation for Development and Humanitarian Respons, Artsen zonder Grenzen, Forum for Federations en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Dilemma's kunnen van humanitaire, militaire, politieke en juridische aard zijn. Het Vredesspel zal worden geopend door H.E. ambassadeur Sahar Ghanem van Jemen. Onze key note is Rajin Alqallih-van der Zijde van Pax for Peace.

Je gaat met studenten van verschillende programma's aan de slag om oplossingen te bedenken voor één specifiek dilemma en deze te presenteren aan een panel van deskundigen. Na een discussie met deelnemers en panelleden beslist het panel welke oplossing zij het meest creatief, indrukwekkend en/of nuttig vinden. De winnende groep ontvangt een kleine prijs. Alle deelnemers krijgen een certificaat van deelname.

Dus, als je geïnteresseerd bent in het maken van een positief verschil in de wereld, het ontwikkelen van vaardigheden die cruciaal zijn voor het opbouwen van vreedzame gemeenschappen en het bevorderen van sociale rechtvaardigheid, het ontmoeten van interessante beoefenaars, het ontwikkelen van je netwerk, en als je ondertussen plezier wilt hebben, doe dan mee aan de Vredesspelen!

Door deel te nemen zul je:

* Bijdragen aan conflictoplossingen in het Midden-Oosten;

* Je theoretische kennis toepassen in de praktijk;

* Je netwerk opbouwen met praktijkmensen uit het veld;

* De ambassadeur van Jemen ontmoeten;

* Een certificaat van deelname ontvangen;

* Brainstormen met studenten van verschillende disciplines en plezier maken!

Op 26 april 2023, 9-18 uur bij Vrije Universiteit Amsterdam, Hoofdgebouw, Aurora Room.