Dit zijn de winnaars van de FSW Onderwijsprijzen 2023

5 juli 2023
Tijdens het FSW Onderwijsfestival werden twee prijzen uitgereikt: de StudenTalentprijs en de DocenTalentprijs.

Elk jaar gaan we binnen onze faculteit op zoek naar studenten die andere studenten inspireren, die innovatief zijn, die een rolmodel zijn en die opvallen binnen VU Amsterdam, maar ook daarbuiten. De genomineerden dit jaar waren Laura Hogerwerf ( derdejaarsstudent Bestuurs- & Organisatiewetenschap), Pia Beiermann (derdejaarsstudent Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie), en Rebecca Jongkind (masterstudent Bestuurskunde).

Alle drie zijn ongelooflijk getalenteerde en gemotiveerde studenten. En hoewel de jury onder de indruk was van alle drie de genomineerden, viel één student op in een speciale, bredere zin. Deze student heeft veel innovatieve ideeën en is niet bang om veel verantwoordelijkheden op zich te nemen. Haar cv maakte indruk en de jury ziet haar als een fantastisch rolmodel. Haar cijfers zijn van topniveau, maar de jury is vooral onder de indruk van haar houding. Ze zal nooit opscheppen over haar vele prestaties. De winnaar is... Pia Beiermann!

De FSR hield een online enquête onder onze studenten om de meest inspirerende docent binnen onze faculteit te vinden. Drie namen werden massaal genoemd door de studenten. Deze drie geweldig getalenteerde genomineerden voor de FSW DocenTalentprijs zijn Jasper Muis (Sociologie), Andreu Casas Salleras (Communicatiewetenschap), en Sietske van der Vliet (Bestuurskunde & Politicologie). Maar slechts één docent kan deze prijs winnen, en met ongelooflijke steun van de studenten is onze FSW DocenTalent... Jasper Muis!

Gefeliciteerd aan alle genomineerden en winnaars voor hun uitstekende werk!