Ad Valvas-hoofdredacteur Marieke Schilp neemt na 20 jaar afscheid

21 november 2023
Ad Valvas-hoofdredacteur Marieke Schilp verlaat de Vrije Universiteit Amsterdam en gaat per 31 december 2023 met vervroegd pensioen. Zij heeft ruim 20 jaar de redactie van Ad Valvas geleid.

Marieke Schilp: “Het was een groot voorrecht om voor de redactie van Ad Valvas te werken. Ik kijk terug op een interessante en dynamische periode en ben trots op wat we als onafhankelijk, journalistiek platform van de Vrije Universiteit Amsterdam tot stand hebben gebracht. In de afgelopen twintig jaar zijn het online landschap en de spelregels die daar gelden enorm veranderd. Ik heb gezien dat we als redactie van Ad Valvas daarop wisten in te spelen. Ik dank alle collega’s voor de samenwerking en de mooie periode die ik met hen heb gehad.”

Gijsbert Siertsema, directeur Communicatie & Marketing van de VU: “Wij danken Marieke voor haar inzet voor Ad Valvas en haar grote betrokkenheid gedurende de afgelopen ruim 20 jaar en wensen haar een heel mooi pensioen.”

Robin Uitham is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur per 1 januari 2024. Gijsbert Siertsema: “In Robin Uitham hebben we een goede opvolger voor Marieke gevonden. Robin is een ervaren, allround journalist. Ze heeft eerder onder meer gewerkt bij De Volkskrant, ANP en Intermediair en voor uiteenlopende andere tijdschriften en diverse omroepen. We heten Robin van harte welkom als nieuwe hoofdredacteur en wensen haar veel succes en plezier in haar nieuwe rol.”