SBE eerste faculteit in EU met dubbele AACSB-accreditatie

15 februari 2022
De School of Business and Economics (SBE) van VU Amsterdam heeft in februari 2022 als eerste in de Europese Unie een dubbele AACSB Business en Accounting accreditatie ontvangen. Met 188 business schools met een dubbele accreditatie behoort SBE daarmee nu tot de top 2% van business schools wereldwijd.

AACSB is een Amerikaanse organisatie die accreditaties verleent aan business schools. De accreditatie laat zien dat SBE kwaliteit levert en betekent tevens dat SBE nu deel uitmaakt van een prestigieus internationaal netwerk van business schools.

Kwaliteit
Accreditatie door AACSB is een publieke erkenning dat een business school een hoge standaard voor onderwijs en onderzoek heeft bereikt. Studenten zijn daarmee verzekerd van hoge kwaliteit en voortdurende verbetering van het onderwijs. Voor de wetenschap betekent dit de garantie dat er op het hoogste niveau onderzoek gedaan wordt. Sommige internationale bedrijven werven bovendien voornamelijk bij door AACSB geaccrediteerde instellingen.

Arjen van Witteloostuijn, SBE-decaan: “Wij zijn heel trots dat we als eerste en enige op het Europese vasteland niet enkel de AACSB Business maar ook de Accounting accreditatie behaald hebben. Het bewijst nogmaals dat SBE uitstekende kwaliteit levert en dat we beschikken over toegewijde medewerkers en studenten.”

Netwerk
Met de accreditatie maakt de School of Business and Economics deel uit van een internationaal netwerk van business schools. De netwerkmogelijkheden die dit biedt, betekenen nieuwe mogelijkheden voor samenwerkingsverbanden op het gebied van onderwijsontwikkeling en onderzoek. Voor internationale samenwerkingsverbanden, zoals gezamenlijke opleidingsprogramma’s tussen meerdere universiteiten, is bovendien vaak een AACSB-accreditatie nodig.