Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
Studentenbalie HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Graduate Winter School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Programmeren als schoolvak naast wiskunde en Engels

25 januari 2022
Programmeren is zo ongeveer de belangrijkste vaardigheid die we niet of nauwelijks leren op school. Dat is gek, want inmiddels komt ieder mens dagelijks in aanraking met code of de uitvoering daarvan. Is het geen tijd om het curriculum op scholen aan te passen, zodat daar meer programmeren in terugkomt?

In deze podcast van BNR 'De Technoloog' is Felienne Hermans te gast, vakdidacticus bij de universitaire Lerarenopleidingen Informatica van de Vrije Universiteit, en universitair hoofddocent bij het Leiden Institute of Computer Science. Felienne is tevens auteur van het boek The Programmers Brain: What Every Programmer Needs To Know About Cognition en ontwikkelaar van Hedy, een programmeertaal speciaal gemaakt voor kinderen. 

Beluister de podcast via de website van BNR.

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2024 - Vrije Universiteit Amsterdam