Elsevier Beste Studies: vijf keer goud voor de VU

5 oktober 2022
Bacheloropleidingen Aardwetenschappen en Biologie en de masteropleidingen Cardiovascular Research, Marketing en Social and Cultural Anthropology krijgen, met een gouden medaille, van weekblad EW (voorheen Elsevier) de hoogste waardering in Elsevier’s Beste Studies 2022.  Dat betekent dat de studenten van deze opleidingen bovengemiddeld tevreden zijn over de inhoud van de opleiding, de sfeer, de docenten en de faciliteiten.

De resultaten van de Beste Studies 2022 zijn gebaseerd op de Nationale Studenten Enquête van Studiekeuze 123. Dit jaar vulden 286.000 studenten deze enquête in. Het predicaat goud wordt toegekend aan de opleidingen die minstens op acht vragen duidelijk boven het gemiddelde scoren. Ze moeten het in de breedte beter doen dan andere opleidingen in het vakgebied.

Online kunnen de resultaten van de Beste Studies 2022 per opleiding worden ingezien. Hier wordt ook het toekomstperspectief van de opleiding geschetst met bijvoorbeeld de arbeidsmarktkansen van afgestudeerden en de hoogte van het salaris, maar ook over de uitval en het studiesucces.