Onderwijs Onderzoek Actueel Organisatie en samenwerking EN
Login als
Studiekiezer Student Medewerker
Bachelor Master VU voor Professionals
HOVO Amsterdam VU-NT2 VU Amsterdam Summer School Honoursprogramma Universitaire lerarenopleiding
Promoveren aan de VU Uitgelicht onderzoek Prijzen en onderscheidingen
Onderzoeksinstituten Onze wetenschappers Research Impact Support Portal Impact maken
Nieuws Agenda Energie in transitie
Israël en Palestijnse gebieden Vrouwen aan de top Cultuur op de campus
Praktische informatie VU en innovatiedistrict Zuidas Missie en Kernwaarden
Organisatie Samenwerking Alumni Universiteitsbibliotheek Werken bij de VU
Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is opgeslagen in Mijn Studiekeuze.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.
Er is iets fout gegaan bij het uitvoeren van het verzoek.

Comenius Teaching Fellow-beurs voor Oscar van Linden (IH2LS)

Delen
31 mei 2022
Oscar van Linden (Innovation in Human Health & Life Sciences, iH2LS) heeft een Comenius Teaching Fellow-beurs gekregen voor het project 'Online experimenteel ontwerp, peer-review en virtueel laboratorium: toekomstbestendige hybride praktijkvakken' van het Nederlands Initiatief voor Onderwijs & Onderzoek (NRO).

Oscar van Linden (afdeling Innovation in Human Health & Life Sciences, iH2LS) heeft een Comenius Teaching Fellow-beurs gekregen voor het project 'Online experimenteel ontwerp, peer-review en virtueel laboratorium: toekomstbestendige hybride praktijkvakken' van het Nederlands Initiatief voor Onderwijs & Onderzoek (NRO).

Praktische cursussen zijn essentiële onderdelen van de Bèta- en Life Sciences-opleidingen. Praktijkcursussen zijn echter kostbaar omdat ze dure laboratoriumfaciliteiten en intensieve begeleiding vergen. Vaak leidt dit tot de implementatie van 'Kookboek'-practica waarin studenten zeker technische vaardigheden leren, maar dat ​​meestal weinig bijdraagt aan het begrijpen van de Nature of Science (NOS). In dit project hebben Van Linden et al. een praktische cursus-workflowproces ontwikkeld dat zich richt op de ontwikkeling van het experimentele ontwerp. Via een online voorbereidingsproces ontwerpen studenten hun eigen experimenten, waarbij ze begeleid worden door (geautomatiseerde) feedback. De geproduceerde experimentele ontwerpen worden door de studenten beoordeeld en verdedigd voordat ze het laboratorium betreden. De subsidie ​​is toegekend binnen thema 4: Gratis thema – de hele scope van Fit for the Future. De aanvraag is beoordeeld als "zeer goed", wat resulteerde in een 3e plaats op de ranglijst van 53 voorstellen.

Meer informatie is te vinden via: Previously granted Comenius projects | NRO

Direct naar

Homepage Cultuur op de campus Sportcentrum VU Dashboard

Studie

Academische jaarkalender Studiegids Rooster Canvas

Uitgelicht

Doneer aan het VUfonds VU Magazine Ad Valvas

Over de VU

Contact en route Werken bij de VU Faculteiten Diensten
Privacy Disclaimer Veiligheid Webcolofon Cookies Webarchief

Copyright © 2025 - Vrije Universiteit Amsterdam