Comenius Teaching Fellow-beurs voor Oscar van Linden (IH2LS)

31 mei 2022
Oscar van Linden (Innovation in Human Health & Life Sciences, iH2LS) heeft een Comenius Teaching Fellow-beurs gekregen voor het project 'Online experimenteel ontwerp, peer-review en virtueel laboratorium: toekomstbestendige hybride praktijkvakken' van het Nederlands Initiatief voor Onderwijs & Onderzoek (NRO).

Oscar van Linden (afdeling Innovation in Human Health & Life Sciences, iH2LS) heeft een Comenius Teaching Fellow-beurs gekregen voor het project 'Online experimenteel ontwerp, peer-review en virtueel laboratorium: toekomstbestendige hybride praktijkvakken' van het Nederlands Initiatief voor Onderwijs & Onderzoek (NRO).

Praktische cursussen zijn essentiële onderdelen van de Bèta- en Life Sciences-opleidingen. Praktijkcursussen zijn echter kostbaar omdat ze dure laboratoriumfaciliteiten en intensieve begeleiding vergen. Vaak leidt dit tot de implementatie van 'Kookboek'-practica waarin studenten zeker technische vaardigheden leren, maar dat ​​meestal weinig bijdraagt aan het begrijpen van de Nature of Science (NOS). In dit project hebben Van Linden et al. een praktische cursus-workflowproces ontwikkeld dat zich richt op de ontwikkeling van het experimentele ontwerp. Via een online voorbereidingsproces ontwerpen studenten hun eigen experimenten, waarbij ze begeleid worden door (geautomatiseerde) feedback. De geproduceerde experimentele ontwerpen worden door de studenten beoordeeld en verdedigd voordat ze het laboratorium betreden. De subsidie ​​is toegekend binnen thema 4: Gratis thema – de hele scope van Fit for the Future. De aanvraag is beoordeeld als "zeer goed", wat resulteerde in een 3e plaats op de ranglijst van 53 voorstellen.

Meer informatie is te vinden via: Previously granted Comenius projects | NRO