Vaccinatiegraad onder VU-studenten blijkt hoog

27 oktober 2021
Ruim negentig procent van de VU-studenten die een vragenlijst heeft ingevuld over vaccinatie -en testbereidheid, geeft aan volledig te zijn gevaccineerd. Dat blijkt uit een enquête die eind september in opdracht van het College van Bestuur is uitgezet onder VU-studenten.

In totaal vulden 5947 studenten de vragenlijst over vaccinatie -en testbereidheid in. Iets minder dan vier procent geeft aan niet geprikt te willen worden en twee procent twijfelt nog over een vaccinatie. De afgelopen periode deden verschillende universiteiten onderzoek naar de vaccinatiegraad onder studenten. De uitkomsten laten een vergelijkbaar percentage zien. Het college is positief gestemd over het resultaat. “In een tijd waarin we COVID-19 besmettingen zien groeien zijn dit belangrijke inzichten. We weten dat vaccinatie een belangrijke beschermingsfactor is. Deze hoge vaccinatiegraad geeft ons comfort”, aldus de voorzitter van het College van Bestuur Mirjam van Praag.

Deelname aan de enquête over vaccinatie- en testbereidheid onder VU-studenten was vrijwillig. Een aanvullende analyse van het onderzoek volgt later.