CMA programma ontvangt IMA's Platinum status CMA Course Provider

29 april 2021
Op 29 april 2021 heeft het Amerikaanse Institute of Management Accountants (IMA) het CMA programma van de VU School of Business and Economics erkend als IMA's Platinum Approved CMA Course Provider. De ceremonie vond plaats op het Europese hoofdkantoor van het IMA in Amsterdam.

De Certified Management Accountant (CMA) certificatie is al 50 jaar een wereldwijde benchmark voor management accountants en financiĆ«le professionals. Het IMA erkent de belangrijke rol die CMA Course Providers spelen in het voorbereiden van de kandidaten voor de CMA examens. Door gebruik te maken van ervaren en kwalitatief hoogwaardige course providers, kunnen kandidaten hun kansen om te slagen voor de CMA examens significant verhogen.

Er zijn drie levels van Approved Course Providers beschikbaar, en alle providers moeten aan strenge eisen (blijven) voldoen om als zodanig erkend te worden. De VU is als Platinum-provider benoemd, het hoogste level haalbaar. Deze erkenning is uniek, aangezien het IMA slechts enkele Platinum providers wereldwijd heeft aangewezen, waarvan de VU de enige in Europa is.

Voor een complete lijst van IMA's Approved CMA Course Providers, of voor meer informatie over dit programma, zie de website van het IMA.

Over het VU CMA-programma

De parttime CMA opleiding aan de VU in Amsterdam is van start gegaan in september 1991, en bestaat inmiddels 30 jaar. Oprichter destijds was drs. Elbert de With, en hij is nog steeds als programmadirecteur verbonden aan de CMA opleiding. De VU CMA opleiding heeft een belangrijke rol gespeeld in de erkenning en groei van de CMA accreditatie in Nederland en in Europa. Het programma aan de VU is sinds de oprichting sterk gegroeid, en sinds 2019 uitgebreid met een Engelstalige track onder leiding van Brigitte de Graaff CMA.

Meer informatie over het CMA programma

Wil je meer weten?

Neem gerust contact met ons op

Vrije Universiteit Amsterdam