Aanmelden en inschrijven

Wat moet je doen als je een nieuwe bachelorstudie, masterstudie of bijvak wilt starten aan de VU? Hoe meld je jezelf aan? Hoe schrijf je je vervolgens in? Welke informatie heeft de VU van je nodig, en welke deadlines gelden daarvoor?

Wanneer je aan de VU een tweede bachelor- of masterstudie naast je huidige studie wilt starten, wilt overstappen naar een ander programma, of als niet-VU student een bijvak wilt volgen, dan moet je daarvoor een aantal zaken regelen. Je keuze bepaalt de stappen die je moet nemen en de voorwaarden waaraan je moet voldoen. Ook als je wilt weten welke beurzen er zijn als je gaat studeren in het buitenland, vind je hier alle informatie.

Aanmelden en inschrijven

Heb je vragen of advies nodig?

Neem gerust contact op met de Studentenbalie.

Stuur een e-mail naar studentenbalie@vu.nl o.v.v. je studentnummer

Stuur ons een bericht via de online chat (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Bel +31 (0)20 59 85020 (ma t/m vr: 10.30 - 12.30 en 14.00 - 16.00).

Ben je al VU-student? Stel je vraag via het vragenformulier (log in met je VUnetID)