Interne Communicatie kijkt over de grenzen van de afdeling en discipline, legt verbindingen en ontwikkelt activiteiten en plannen die een bijdrage leveren aan het VU-merk. Interne Communicatie neemt het initiatief om voor de organisatie een soepel lopende communicatiestructuur op te zetten met als uitgangspunt dat interne doelgroepen zich gehoord en begrepen voelen.
Interne Communicatie:
- onderbouwt intern het VU-merk met concrete bewijzen vanuit medewerkers en studenten en zorgt voor het internaliseren van het VU verhaal en de kernwaarden.
- signaleert en inventariseert communicatiebehoeften bij interne doelgroepen en speelt daar op in.
- geeft gevraagd en ongevraagd advies aan VU, faculteiten en diensten.
- bepaalt de VU-brede interne communicatiestrategie op basis van het VU-merk en de behoeften in de organisatie.
- is verantwoordelijk voor beleidscommunicatie en levert instrumenten ter ondersteuning van taak - en beheerinformatie binnen de VU.
- zorgt voor de uniforme realisatie van VU-brede interne communicatie.
De diensten die het onderwijs en onderzoek van de VU ondersteunen, beschikken over een team van communicatieprofessionals: het communicatieteam diensten. Het team bestaat uit communicatiemedewerkers en (web)redacteuren die werken voor BZ, F&A, FCO, HRM, IT, SOZ en UB, onder leiding van een hoofd communicatie. Voor speciale projecten kunnen diensten op projectbasis extra ondersteuning vanuit C&M krijgen.
De communicatiemedewerkers in het team zijn het eerste aanspreekpunt voor alle communicatie- en marketingactiviteiten binnen één bepaalde dienst.
Interne communicatie en diensten signaleert intern en extern relevante ontwikkelingen voor communicatie. Het team bepaalt in samenspraak met de VU-brede C&M-organisatie de communicatiestrategie (jaarplan) op basis van inhoud, communicatiebehoeften, -kansen en – bedreigingen en realiseert de benodigde communicatie-instrumenten.
Heb je vragen? Mail ons op ic.mc@vu.nl.