Evenementen- en vergaderruimten
Op de VU zijn verschillende evenementen en -receptieruimten aanwezig. Deze worden gebruikt voor academische plechtigheden, buluitreikingen en evenementen. Een aantal van deze ruimten is beschikbaar voor aanvullende verhuur. Daarnaast hebben we op de VU een aantal centrale vergaderlocaties, zoals Forum in het Hoofdgebouw, Salutem in gebouw MF en het zalencentrum in het Nieuwe Universiteitsgebouw. Ook deze ruimten zijn voor verhuur beschikbaar (let op: Forum alleen voor VU-medewerkers). Informatie over huurvoorwaarden, prijzen en beschikbare locaties vind je op de pagina Evenementen- en receptieruimten huren.
Het reserveren van een evenementen- of vergaderruimte gaat via het formulier Reserveren vergader- of evenementenruimte. Je aanvraag wordt getoetst aan de verhuurvoorwaarden. Let op: je reservering is pas definitief als deze beoordeeld en bevestigd is! Via het overzicht Mijn reserveringen kun je de status van je reservering inzien en – na bevestiging – ook de reserveringskosten.
VU-medewerkers
VU-medewerkers maken gebruik van het formulier ‘Reserveren vergader-/evenementenruimten (samengesteld)’ en kunnen meteen ook catering aanvragen. Je ziet direct welke ruimten beschikbaar zijn en aan jouw zoekcriteria voldoen (bijv. gebouw, aantal personen). Na verzending is je reservering zichtbaar via het overzicht Mijn reserveringen. Hier zie je de actuele status van je reservering en – na bevestiging – ook de kosten van je reservering en extra dienstverlening. Je kunt hier ook je reservering wijzigen of (extra) cateringorders toevoegen. Let op: wijzig je aanvraag alleen als deze nog in de status gemeld staat. Is deze al geaccepteerd, neem dan contact om met FCO Servicedesk om de wijziging door te geven! (Zie contactgegevens onderaan deze pagina.)
Studenten en niet-VU medewerkers
Studenten en niet-VU medewerkers maken gebruik van het formulier Reserveren ruimte of nemen contact op met FCO Servicedesk (zie contactgegevens onderaan deze pagina). Het is niet mogelijk om direct catering aan te vragen bij je reservering. Om catering te bestellen, maak je gebruik van de bestelsite van onze cateraar.
Verhuurvoorwaarden
Op de verhuur van ruimten zijn de Verhuurvoorwaarden VU van toepassing. Er worden kosten in rekening gebracht voor het gebruik van de ruimten en voor eventuele aanvullende dienstverlening. Voor meer informatie, neem contact op met FCO Servicedesk (zie contactgegevens onderaan deze pagina).
Onderwijsruimten
Onderwijsruimten zijn in eerste instantie bedoeld voor het geven van regulier onderwijs. Reservering ten behoeve van het reguliere onderwijs geniet daarom voorrang en verloopt via de roostering. Nadat de onderwijsroosters zijn ingepland, vindt aanvullende verhuur plaats en kunnen de onderwijsruimten voor incidentele bijeenkomsten worden gereserveerd. Er zijn kosten verbonden aan het gebruik van de ruimten. Afspraken, regels en de mogelijkheden voor het reserveren en gebruiken van onderwijsruimten vindt u terug in het document spelregels reserveren onderwijsruimte.
Aanvraag en reservering
Als faculteit of dienst binnen de VU dien je je aanvraag in via je eigen reserveringsinstantie als de activiteiten niet verbonden zijn aan reguliere onderwijs. VU-diensten, studieverenigingen en externe aanvragers reserveren onderwijsruimten via het aanvraagformulier onderwijsruimte. Voor meer informatie, neem contact op met team Coördinatie Ruimte Planning (crb.fco@vu.nl).
Catering
Eten en drinken in onderwijsruimten is beperkt toegestaan. Je kunt catering bestellen via het formulier Catering aanvragen (let op: alleen voor VU-medewerkers) of rechtstreeks op de bestelsite van onze cateraar. Voor informatie met betrekking tot restauratieve bestellingen verwijzen wij u naar de restauratieve voorzieningen.