Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is bewaard in Mijn studiekeuze.
Deze opleiding kan niet bewaard worden.
Je bent nog niet ingelogd in Mijn studiekeuze. Log in of maak een account aan om jouw opleidingen op te slaan.
Er gaat iets mis, probeer het later nog een keer.

Evenementen- en receptieruimten huren

Congres, symposium of bijzondere bijeenkomst organiseren? De VU verhuurt diverse ruimten voor bijvoorbeeld congressen, conferenties, workshops of lezingen. Ook voor recepties zijn verschillende accommodaties beschikbaar.

De afdeling Events van de dienst Communicatie & Marketing ondersteunt je graag bij de organisatie van je evenement. Wij regelen de reservering van de zalen, geven indien nodig advies, hebben contact met de benodigde backoffices, bestellen de catering en zorgt dat alle taken op de juiste tijden uitgevoerd worden.

Evenement aanvragen
Dien je aanvraag minimaal zes weken van tevoren in via het formulier Evenementenaanvraag. Je wordt vervolgens benaderd om alle details door te nemen. Een ruimte is pas definitief beschikbaar als de reservering is bevestigd door de afdeling Events (bij grote evenementen inclusief coördinatie) of de FCO Servicedesk (bij kleinere evenementen).

Voorwaarden
Je kunt een (congres)ruimte huren, op voorwaarde dat jouw doelstelling en de inhoud van je bijeenkomst niet in strijd zijn met de grondbeginselen van de VU. Lees meer over de huurvoorwaarden voor het huren en annuleren van zalen en over de aanvraagcriteria en spelregels voor het gebruiken van (onderwijs)zalen.

Tarieven
Tarieven evenementen zalen

Foto-overzicht zalen
Wil je een indruk krijgen van de zalen op de VU campus? Bekijk dan dit complete overzicht.

Beschikbare ruimten

  • Agora

    Het Agora-complex is gehuisvest op de derde verdieping van het Hoofdgebouw en telt meerdere zalen.

    • Agorazalen 1, 2 en 3 zijn amfitheaterzalen geschikt voor interactieve bijeenkomsten en onderwijs. De zalen beschikken over draaibare fauteuils en een uitstekende akoestiek voor een goed contact tijdens een bijeenkomst.
    • Agorazalen 4 en 5 hebben een vaste dubbele U-opstelling.
    • Agorazalen 6 en 7 bieden de mogelijkheid tot verschillende opstellingen.
    • Agorazaal 8 heeft een vaste opstelling.

    Alle zalen zijn multi-inzetbaar en voorzien van moderne audiovisuele apparatuur en de laatste technische gemakken. De zalen hebben een eigen foyer met banquetingmogelijkheden verzorgd door een gastdame/heer. De gastdame/heer is tijdens de bijeenkomst aanwezig om erop toe te zien dat de bijeenkomst goed verloopt.

    Zaalcapaciteit

    • Agora 1 heeft een capaciteit van 79 zitplaatsen.
    • Agora 2 en 3 hebben een capaciteit van 45 zitplaatsen.
    • Agora 4 heeft een capaciteit van 49 personen.
    • Agora 5 heeft een capaciteit van 30 personen.
    • Agora 6 en 7 hebben een capaciteit van 8 tot 16 personen.
    • Agora 8 heeft een capaciteit van 8 zitplaatsen.

    Voor het huren van de Agorazalen geldt een minimale afname van drie uur per dagdeel.

  • Alma

    In het OZW-gebouw vind je op de 10e en 11e etage de Alma zalen met schitterend uitzicht op de Zuidas en de stad Amsterdam. De luxe ingerichte zalen zijn geschikt voor vergaderingen, onderwijs en workshops, maar ook een staande receptie is mogelijk. De standaard theateropstelling kan, tegen meerprijs, worden gewijzigd in verschillende opstellingen. Ook de Alma 2 op de 11e etage heeft verschillende mogelijkheden qua inrichting. De zalen beschikken over een cateringdesk met banquetingmogelijkheden verzorgd door een gastdame. De gastdame ziet er op toe dat de bijeenkomst vlekkeloos verloopt. In de zalen is moderne audiovisuele apparatuur aanwezig.

    Voor het huren van de Almazalen geldt een minimale afname van drie uur per dagdeel.

  • Atrium

    In gebouw MF vind je op de 1e etage het atrium. Het atrium is een representatieve zaal met verschillende mogelijkheden. De standaard theateropstelling kan, tegen meerprijs, worden gewijzigd in diverse andere opstellingen. De zaal is voorzien van moderne audiovisuele apparatuur. Daarnaast kan de zaal in tweeën worden gedeeld. Maximaal aantal personen: 100.

    Voor het huren van het Atrium geldt een minimale afname van drie uur per dagdeel.

  • Auditorium

    In het Hoofdgebouw boven de centrale hal bevindt zich het auditorium, een multifunctionele zaal met 224 zitplaatsen. De standaard theateropstelling kan, tegen meerprijs, worden gewijzigd in verschillende opstellingen.

    De zaal heeft een klein podium met een katheder en een forumtafel. Het auditorium is voorzien van moderne audiovisuele apparatuur. Deze apparatuur kan indien gewenst worden bediend door het Audiovisueel Centrum.

    Bij de huurprijs zijn inbegrepen:

    • Katheder met microfoon.
    • Forumtafel voor 9 personen met microfoons.
    • Gebruik van de standaard audiovisuele apparatuur.

    Niet bij de huurprijs inbegrepen zijn:

    • Bediening van de audiovisuele apparatuur.
    • Gebruik van de piano.

    Voor het huren van het Auditorium geldt een minimale afname van drie uur per dagdeel.

  • Aula

    De aula is een theaterzaal met 900 vaste zitplaatsen, waarvan 650 in de benedenzaal en 250 op het balkon. De zaal heeft een groot podium en is voorzien van moderne audiovisuele apparatuur. Deze apparatuur wordt bediend vanuit een professionele regiekamer die gelegen is boven het balkon. Daarnaast beschikt de aula over een Couperin-orgel en een vleugel. Deze kan gehuurd worden bij bijeenkomsten. 

    Bij de huurprijs zijn inbegrepen:

    • Katheder met microfoon.
    • Forumtafel voor 12 personen met microfoons.
    • Gebruik van het orgel.

    Niet bij de huurprijs inbegrepen zijn:

    • Bediening van de audiovisuele apparatuur.
    • Gebruik van de vleugel.

    Voor het huren van de Aula geldt een minimale afname van drie uur per dagdeel.

  • Aurora

    De Aurora is een multifunctionele zaal gelegen op de begane grond van het Hoofdgebouw, geschikt voor vergaderingen, kleine symposia, recepties of als subzaal. De standaard theateropstelling kan, tegen meerprijs, worden gewijzigd in diverse andere opstellingen. Catering in de zaal is toegestaan, maar kan ook in de ruimte voor de zaal plaatsvinden. De zaal is voorzien van moderne audiovisuele apparatuur.

    Voor het huren van de Aurora geldt een minimale afname van drie uur per dagdeel.

  • Forum 2

    Forum 2 is een multifunctionele zaal in het Hoofdgebouw, locatie 1D-06. Het maximum aantal zitplaatsen is 38. De zaalopstelling kan worden gewijzigd.

    Opstellingen

    • Theateropstelling
      38 zitplaatsen: zaal 36 en 2 stoelen voor spreker(s)
    • Cabaretopstelling
      tafels: 8 (eventueel 10)
      stoelen: 32 (eventueel 36 personen)
    • Schoolopstelling
      tafels: 12
      stoelen: 28
    • Carré-opstelling
      tafels: 12
      stoelen: 28
    • U-opstelling
      tafels: 11
      stoelen: 22
    • Promotieopstelling
      stoelen: 38 zitplaatsen zaal 36 en 2 stoelen naast scherm
    • Receptieopstelling
      60 personen inclusief statafels

    Standaard aanwezig

    • 84” Full HD touch display
    • Windows PC met o.a. Office (VLC Player, Mediaplayer) en USB aangesloten op het zaalgeluid en 84” Full HD touch display
    • Aansluitingsmogelijkheden eigen laptop
    • Aansluitingsmogelijkheden eigen device, draadloos (ios, android)

    Opties op aanvraag

    • Skype
    • Videostreaming
    • Cameraregistratie
    • Turningpoint Votingsystem
  • Zalencentrum Nieuwe Universiteitsgebouw

    Op de tweede verdieping in het Nieuwe Universiteitsgebouw aan de noordzijde (De Boelelaan) bevindt zich een representatief  en uitnodigend zalencentrum van de Vrije Universiteit. Het zalencentrum bestaat uit acht zalen variërend in grootte van 14 tot 32 personen.

    Het zalencentrum kent naast de zalen ook een open zone voor kort (bilateraal) overleg en meerdere foyers om met laptop te werken, te gebruiken als uitvalbasis voor banqueting of in te zetten als ontmoetingsgebied. Het zalencentrum beschikt over een foyer met koffie- en thee voorziening. Bezoekers van de zalencentrum kunnen hier gebruik van maken.

    Audiovisuele en IT voorzieningen

    Alle ruimten zijn voorzien professionele (easy-to-use) audiovisuele apparatuur voor het geven van presentaties. De ruimte voor 32 personen (02A-65) heeft een scherm van 75 inch om goed zicht te hebben vanaf elke plek. De andere schermen zijn 55 inch. Het scherm staat op een verrijdbare trolley met een bedienpaneel. In alle ruimten is een instructie voor het gebruik van de schermen aanwezig. Ook ligt er een HDMI en USB-C kabel klaar om bijvoorbeeld je laptop op het scherm aan te kunnen sluiten.

    De ruimten zijn voorzien van WePresent. Je kunt er draadloos presenteren. Er is overal WiFi beschikbaar. Externe bezoekers en gasten maken via IT kosteloos gebruik van een guest-account. Je vraagt dit account aan (als VU medewerker) via de IT servicedesk. Per e-mail of SMS ontvangt de gast informatie over het aanmaken van een tijdelijk account voor toegang tot het WiFi netwerk.

    Alle zalen zijn voorzien van een flipover of whiteboard en een kapstok.

    Reserveren van de zalen

    Het reserveren van de zalen door VU medewerkers en PGO kan via de facilitaire dienstverlening catalogus op de Serviceportal via ‘reservering ruimte (losstaand)’. Als je ook banqueting of andere faciliteiten (denk aan AV technicus of andere inrichting) aan wilt vragen bij de zaal, gebruik dan ‘reserveren vergader/evenementenruimte (samengesteld)’. Als niet VU medewerker kun je terecht bij onze FCO Servicedesk. Zij maken via je debiteurnummer een reservering voor je. Voor PGO, VU-evenementen en niet-VU-medewerkers zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de ruimten. De kosten worden achteraf in rekening gebracht op basis van gereserveerde uren.

  • Receptieruimten

    Als je een activiteit organiseert in de aula of het auditorium kun je gratis gebruik maken van één van onze receptieruimten.

    De foyer is een representatieve ruimte met grote bar, op de eerste verdieping van het Hoofdgebouw, met een capaciteit van ca. 600 personen. De ruimte heeft aansluitpunten voor internet- en dataverbindingen en is daardoor, naast receptie- en buffetruimte, ook geschikt voor een congres- of informatiemarkt.

    De receptieruimten achter de aula hebben een kleine bar en zijn gecombineerd of apart te gebruiken. De ruimte aan de campuszijde heeft een capaciteit tot maximaal 150 personen en de ruimte aan de De Boelelaanzijde tot maximaal 200 personen. De ruimten kunnen afgescheiden worden van de publieke ruimten waardoor ze ook geschikt zijn voor besloten bijeenkomsten en postersessies. De receptieruimten zijn per lift te bereiken en toegankelijk voor rolstoelgebruikers.  

    De galerij is een kleine open receptieruimte op de tweede verdieping naast het auditorium. De ruimte is geschikt voor recepties en lunchbuffetten tot ca. 40 personen. De galerij is niet makkelijk toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

    Het restaurant in het Hoofdgebouw heeft meerdere niveaus. Hier kun je ruimte reserveren voor recepties, gedekte of buffetlunches of diners. Tijdens de vaste openingstijden is het niet mogelijk om het hele restaurant te gebruiken.

  • Gebouw Symphony (Zuidas)

    Binnen gebouw Symphony op de Zuidas beschikt de VU op de eerste verdieping over verschillende (onderwijs) zalen en een auditorium. Deze worden primair gebruikt voor onderwijs (o.a. post-graduate, VU honours programme) en kunnen daarnaast worden gehuurd voor bijeenkomsten, evenementen en lezingen. Bezoekers worden bij de receptie op de eerste verdieping ontvangen. Gedurende de reguliere openingstijden van het gebouw is er altijd een receptionist(e) aanwezig en daarnaast op aanvraag.

    Specifieke informatie over de zalen:

    • Zaal Moscow (ruimtenummer 1.61):
      • Capaciteit: maximaal 70 personen
      • Flexibele opstelling (schoolopstelling: 70 personen, carré-opstelling: 48 personen)
      • Voorzieningen: PC, beamer, projectiescherm en whiteboard
      • De zaal is te combineren met zaal Amsterdam (maximaal 88 personen)
    • Zaal Amsterdam (ruimtenummer 1.62):
      • Capaciteit: maximaal 28 personen
      • Flexibele opstelling (schoolopstelling: 28 personen, carré-opstelling: 26 personen)
      • Voorzieningen: PC, beamer, projectiescherm en whiteboard
      • De zaal is te combineren met zaal Moscow (maximaal 88 personen)
    • Zaal Shanghai (ruimtenummer 1.24): 
      • Capaciteit: maximaal 30 personen
      • Flexibele opstelling (schoolopstelling: 30 personen, carré-opstelling: 28 personen)
      • Voorzieningen: PC, beamer, whiteboard en projectiescherm
    • Zaal Sydney (ruimtenummer 1.65):
      • Capaciteit: maximaal 32 personen
      • Theateropstelling
      • Voorzieningen: docentendesk, katheder, PC, beamer, projectiescherm en whiteboard
    • Auditorium:
      • Naast de (onderwijs) zalen beschikt gebouw Symphony over een auditorium, geschikt voor een symposium, congres, lezing of training.
      • Capaciteit: maximaal 125 personen, een minimale afname van 3 uur, het auditorium kan worden gehuurd van 8.00-12.00 uur, 13.00-17.00 uur en van 18.00-22.00 uur
      • Voor gebruik van het auditorium worden naast de huurkosten ook servicekosten in rekening gebracht.
      • Het Auditorium kent een vaste opstelling en is voorzien van internet, een podium met een katheder en forumtafel (3 personen), een beamer en videoscherm. Een PC is niet standaard aanwezig, wel een bedieningspaneel om een eigen PC op aan te sluiten. Op verzoek zijn microfoons aanwezig (hand-, tafel- en revers) en kan ook het podium anders worden ingericht. Het inhuren van personele ondersteuning, zoals een gastdame/-heer of technische ondersteuning, behoort ook tot de mogelijkheden. De kosten hiervan worden doorbelast. Een garderobe is aanwezig.

    Horeca 
    Op de begane grond van gebouw Symphony bevindt zich restaurant Symphony's. Hier kunnen bezoekers terecht voor koffie, thee, lunches, borrels en diners. Restaurant Symphony’s verzorgt ook de catering en vergaderservice voor de zalen en het auditorium. De foyer (voorzien van een vaste congresbalie en een informatiescherm) op de eerste verdieping is te gebruiken in combinatie met het auditorium. Hiervoor geldt verplichte afname bij restaurant Symphony’s. Bezoekers kunnen tegen betaling ook gebruik maken van de koffieautomaat bij de receptie.

    Voorwaarden en tarieven
    Aan het gebruik van de zalen in gebouw Symphony zijn huurvoorwaarden en kosten verbonden.

    Adres en routebeschrijving
    Gebouw Symphony
    Gustav Mahlerplein 3
    1082 MK Amsterdam

    Lopend vanaf de VU Campus
    Sla vanaf de De Boelelaan linksaf de Buitenvelderstelaan in.
    Ga daarna rechtsaf de Gustav Mahlerlaan in.
    Na ca. 400 meter vind je gebouw Symphony aan je rechterzijde (8 minuten).

    Openbaar Vervoer
    Stap uit bij Station Zuid en loop vandaar via uitgang Zuid over het Gustav Mahlerplein naar gebouw Symphony (4 minuten).