De opbrengsten van de cursusdagen zijn als volgt:
College 1: Ik & de dood
1.1. De cursisten zijn in staat aan de hand van een songtekst (of een aantal zinnen daaruit) hun beleving van de dood te verwoorden en daarover in gesprek te gaan.
1.2. De cursisten hebben kennis van het begrip dood(sangst) en kunnen zich daartoe verhouden.
College 2: De ander & de dood
2.1 De cursisten zijn in staat zienswijzen op leven en dood te onderscheiden aan de hand van een populaire film en aan te geven welke zienswijze het meest bij de hunne past.
2.2. De cursisten kunnen visies op de dood analyseren aan de hand van het raamwerk‘regulatiefactoren en levensbeschouwelijke elementen’ van Mooren (1998).
College 3: De maatschappij & de dood
3.1. De cursisten hebben kennis van het debat rondom voltooid leven.
3.2. De cursisten zijn in staat in een moreel beraad hun positie te bepalen in een debat over een actueel onderwerp op het gebied van dood/leven(seinde) in de maatschappij.
College 4: De dood in levenden lijve
4.1. De cursisten ervaren de realiteit van de omgang met de dood zoals die in de praktijk van een hospice dagelijks bestaat.
4.2. De cursisten zijn in staat om vragen en dilemma’s rond sterven en de dood onder woorden te brengen en de eigen mening daarover inhoudelijk te onderbouwen.