Sorry! The information you are looking for is only available in Dutch.
Deze opleiding is bewaard in Mijn studiekeuze.
Deze opleiding kan niet bewaard worden.
Je bent nog niet ingelogd in Mijn studiekeuze. Log in of maak een account aan om jouw opleidingen op te slaan.
Er gaat iets mis, probeer het later nog een keer.

Alle vragen over aanmelden en plaatsing

Alle vragen en antwoorden over aanmelden en plaatsing bij HOVO Amsterdam.

Bekijk hieronder de onderwerpen.

Onderwerpen

  • Algemene voorwaarden

    Onze werkwijze en regels rondom aanmelding, inschrijving, annulering en betaling vindt u onder verschillende kopjes op de webpagina Praktische informatie.

    Wilt u meer weten? Lees dan onze uitgebreide Algemene voorwaarden (.pdf).
    Informatie over hoe wij omgaan met persoonlijke gegevens (AVG) leest u in de HOVO Amsterdam privacy-verklaring.

  • Hoe meld ik mij aan?

    U meldt zich altijd aan voor een volledig programma. Aanmelding voor een deel van een cursus of programma is niet mogelijk. Dit betekent dat u ook altijd betaalt voor het volledige programma.

    Hoe meld ik mij aan voor een cursus bij HOVO Amsterdam?

    • Wilt u zich aanmelden voor een of meerdere programma’s (cursus, leergang, lezing, studiedag)? De manier waarop u zich aanmeldt, is als volgt:
      1. Ga naar het cursusaanbod en kies de cursus, studiedag, lezing van uw voorkeur. Onder het tabje ‘praktische informatie en aanmelden' vindt u de aanmeldknop. U meldt zich aan per programma.
      2. Als u nog niet eerder een cursus bij HOVO heeft gevolgd, dan moet u eerst een account (eenmalig) activeren. U vult eerst uw persoonsgegevens in en u ontvangt een e-mail met het verzoek een wachtwoord aan te maken. Direct daarna kunt u uw aanmelding voltooien.
      3.  Wilt u zich voor nog een programma aanmelden? U hebt nu een MijnHOVO-account. Ga naar het programma waarvoor u zicht wilt aanmelden. U kunt zich aanmelden met uw gebruikersnaam (emailadres) en het door u gekozen wachtwoord.
      Direct aan de slag - ga direct naar het cursusaanbod en kies uw cursus!
  • Kan ik mij voor meerdere cursussen tegelijk opgeven?

    U kunt zich voor meerdere programma's opgeven, maar u meldt zich per programma aan. U kiest de eerste cursus waarvoor u zich wilt aanmelden. Daarna kiest u uw volgende cursus. U hoeft dan niet meer opnieuw uw persoonlijke gegevens in te vullen.   

  • Ben ik geplaatst voor het programma waarvoor ik me heb aangemeld?

    Bericht over uw aanmelding
    Nadat het HOVO Team uw aanmelding heeft verwerkt, krijgt u een bevestigingsmail toegestuurd waarin onder andere het rooster vermeld staat, dit kan enkele dagen duren.

    Volg de status van uw aanmelding in MijnHOVO
    Een van de voordelen van MijnHOVO is dat u de status van uw aanmelding kunt volgen:

    1. Ingeschreven
    Zodra u zich hebt aangemeld voor een cursus, ziet u dit terug in MijnHOVO: de cursus verschijnt en u ziet de status ‘ingeschreven’.

    2. Bevestigd
    U ontvangt per e-mail een bevestigingsmail incl. rooster. Zodra dit is verzonden, ziet u dat de status van de cursus is aangepast naar, ‘bevestigd’. Het is dus mogelijk dat u al bent ingeschreven, zonder dat u van HOVO al bericht hebt ontvangen. Waarschijnlijk volgt de bevestiging dan binnen enkele dagen.

    Als de cursus van uw voorkeur vol is, ziet u als melding 'wachtlijst'.

    Informatie over zalen en betalen
    Kort voor aanvang van de cursus krijgt u per e-mail bericht omtrent het definitieve rooster en de exacte zalen waar uw cursus plaatsvindt. Deze en andere relevantie informatie vindt u dan in uw MijnHOVO-account.

    In het najaar vindt het HOVO-onderwijsaanbod (grotendeels) online en ontvangt u derhalve geen bericht over de zaal. U krijgt een paar dagen voorafgaand de start van de cursus een mail toegestuurd met daarin de (Zoom for Education) inloggegevens voor de cursus.

    Geen bericht?
    Als u binnen twee weken na uw aanmelding geen enkel bericht van ons ontvangt, neem dan contact met ons op via hovo@vu.nl. Wacht hier liever niet mee tot kort voor de start van uw cursus.

  • Tot wanneer kan ik mij aanmelden voor een cursus?

    Bij iedere cursus staat een uiterste aanmelddatum vermeld. Na die datum is inschrijving niet meer mogelijk, om logistieke en administratieve redenen. Voor zowel de organisatie als de docent is het prettig als u uw aanmelding ruim voor die datum via uw MijnHOVO account opgeeft. Tijdig aanmelden vergroot de kans op plaatsing – bij HOVO komt het regelmatig voor dat een cursus snel volgeboekt is.

  • Kan ik mij aanmelden voor een wachtlijst als de cursus van mijn voorkeur vol is?

    Als u zich heeft aangemeld voor een cursus en het maximum aantal deelnemers voor deze cursus is bereikt, dan wordt u automatisch op de wachtlijst geplaatst.

    Komt er alsnog een plaats vrij voor deze cursus, dan ontvangt u telefonisch bericht van ons met de vraag of u alsnog wilt deelnemen. Heeft u zich op dat moment ingeschreven voor een alternatieve keuze? Dan kunt u deze cursus desgewenst kosteloos annuleren. Plaatsing op de wachtlijst geeft bij het herhalen van de cursus in een volgend semester geen voorrang bij inschrijving.

    Als u op de cursuspagina geen aanmeldknop meer vindt, betekent dit dat deze cursus vol is en dat plaatsing op de wachtlijst ook niet meer mogelijk is, of dat de uiterste aanmelddatum is verstreken.

  • Ik volg een leergang: heb ik voorrang op een vervolgdeel?

    Als u een leergang volgt, krijgt u voorrang op inschrijving voor het volgende deel, mits uw aanmelding binnen 2 weken na het verschijnen van de gids door HOVO Amsterdam ontvangen is. Daarna stelt HOVO Amsterdam de inschrijving open voor andere belangstellenden.

  • Wij hebben gezamenlijk één e-mailadres. Hoe kunnen wij ons aanmelden?

    Iedere inschrijving is gekoppeld aan een eigen e-mail adres: zo ontvangt u per cursus de juiste informatie. Dit betekent dat u altijd een eigen e-mail adres nodig heeft voor uw inschrijving. U kunt bijvoorbeeld een gratis e-mail account maken voor uw partner, zodat u beiden de juiste informatie ontvangt over de cursussen waarvoor u bent ingeschreven.

  • Ik wil graag samen met een bekende een cursus volgen

    Wilt u samen met een bekende een cursus volgen? Wacht dan niet te lang met inschrijven en meld u zo mogelijk op dezelfde dag aan. Dat verhoogt de kans op gezamenlijke plaatsing. We kunnen u geen garantie geven dat u beiden geplaatst wordt voor de cursus van uw voorkeur. Dat hangt af van het aantal beschikbare plaatsen.

    Het is niet mogelijk om op 1 account voor 2 personen in te schrijven: iedere persoon moet een eigen account hebben met een eigen e-mail adres.

  • Uitval van een cursus of college

    Een enkele keer gaat een cursus niet door. Tenzij er sprake is van overmacht (bijvoorbeeld vanwege ziekte) ontvangt u hiervan uiterlijk twee weken voor aanvang van de cursus bericht. Als een college uitvalt, wordt dit in principe ingehaald in de week na het laatste college, op dezelfde dag en tijd.

  • Zijn mijn persoonsgegevens veilig bij mijn aanmelding?

    De AVG wetgeving vereist dat websites waarop gebruikersgegevens worden verwerkt voorzien zijn van een SSL certificaat. Dit kunt u zien aan het slotje dat je ziet staan voor de URL in het adresbalk en de ‘s’ in ‘https://’. HTTPS is een beveiligde, manier om data te versturen. De ‘s’ staat voor Secured. Informatie wordt namelijk versleuteld zodat alleen de verstuurder en ontvanger de informatie kunnen lezen (en geen derde partijen die kwaad willen). HTTPS website zijn te herkennen aan het hangslot in de adresbalk van de webbrowser.

    Lees ook de privacy-verklaring van HOVO Amsterdam

  • Is schriftelijke aanmelding mogelijk?

    Schriftelijke aanmelding voor de cursussen die vanaf 2020 plaatsvinden is helaas niet mogelijk.

Snel navigeren website HOVO Amsterdam

Heeft u vragen? Kijk dan eerst op de pagina Praktische informatie en contact. Daar vindt u veel antwoorden over bijvoorbeeld online onderwijs, MijnHOVO, aanmelden en plaatsen, annuleren, de VU campus enzovoorts.