Startschot Sapiens: werkplaats, museum en debatcentrum op Zuidas

8 maart 2022
Vrije Universiteit Amsterdam werkt in de woon- en kantoortoren ‘Valley’ in Zuidas samen met Hogeschool Inholland, Naturalis Biodiversity Center aan een duurzame toekomst.

Sapiens is een uniek concept dat elementen van een museum, een laboratorium, een werkplaats en een denktank in zich verenigt, om de enorme vragen op te pakken die de klimaatcrisis en de biodiversiteitscrisis aan ons stellen. In Sapiens werken we met elkaar aan een systeemverandering.

Het markante gebouw ‘Valley’ aan de Beethovenstraat in Zuidas is onlangs opgeleverd en de partijen hebben de huurovereenkomst getekend. Daarmee is de komst van Sapiens - werkplaats van het Antropoceen, museum, en debatcentrum - een feit.

Sapiens opent naar verwachting in het voorjaar van 2023 zijn deuren. In Sapiens staan jongeren uit de wetenschap, overheid, bedrijfsleven en kunsten zij aan zij met de bestuurders van de projectontwikkelaar EDGE, Hogeschool InHolland, Naturalis en VU.