Prijzen en nominaties voor SBE op Academy of Management

31 augustus 2022
Een aantal onderzoekers van de School of Business and Economics zijn tijdens het jaarlijkse congres van de Academy of Management (AOM) in Seattle deze maand bedolven met diverse prijzen en nominaties.

De belangrijkste prijs, de All Academy Award, ging naar Amanda Porter, Philipp Tuertscher and Marleen Huysman voor hun paper Saving Our Oceans: Scaling the Impact of Robust Action Through Crowdsourcing. Verder werd Jos Akkermans beloond met de Award for Outstanding Leadership and Service to Careers Division en ontving Agnes Bäker de Outstanding Reviewer Award. Jakob Stolberger had de eer om de Best Reviewer Award from Human Relations 2022 mee naar huis te nemen.

Andere gelukkige winnaars, die namens SBE een prijs in ontvangst mochten nemen, zijn:

•  2022 OMT Best Published Paper Award:  Janina Klein and John Amis (2021). The dynamics of framing: Image, emotion, and the European migration crisis. Academy of Management Journal, 64: 1324-1354.
  • CTO Best Student Paper Award: Bomi Kim, Vrije Universiteit (with Mohammad Hosein Rezazade Mehrizi): Generating Knowledge Around the Unknowable Algorithm
  • Outstanding AE Awards 2022: Lauren Waardenburg, IESEG School of Management
  • 2022 CAR Best Published Paper Award: Jon Briscoe, Robert Kase, … Evgenia Lysova, Svetlana Khapova et al. Here, There, & Everywhere: Development and Validation of a Cross-Cuturally Representtaive Measure of Subjective Career Success.
  • Best Division Paper Award first Runner up: Lauren Waardenburg, Anastasia Sergeeva, & Marleen Huysman: Juggling Street Work and Data Work: An Ethnography of Policing and Reporting Practices
  • The Karen Legge Award 2021 - by the Journal of Management Studies, in recognition of an exceptional contribution by an early career academic: Jonathan Schad

Nominaties
De overige SBE-onderzoekers die niet in de prijzen vielen maar wel genomineerd waren, zijn:

• Dexter Award Nominee: Elmira Van Den Broek, Stockholm School of Economics; Natalia Levina, NYU; Anastasia Sergeeva, Vrije Universiteit: In Pursuit of Data: Negotiating Data Tensions Between Data Scientists and Users of AI Tools
  • Newman Award Nominee: Lukas Falcke (Incoming Assistant Professor at KIN as of September 1, now still at the university of St Gallen) , Online Networking at Virtual Conferences: Feature Usage and Relational vs. Structural Social Capital
  • Nomination for the Best Overall Paper Award of the Careers Division: Schulze Schleithoff, Evgenia Lysova, Konstantin Korotov and Svetlana Khapova, How Does a Career Decision Become a Career Regret? A Qualitative Exploration
  • Strategic Management Best Paper Nomination: Victor Gilsing, Sarah Edris & René Belderbos, R&D collaboration with common partners and the risk of knowledge leakage to rivals: The role of IP litigation strategy.

Academy of Management
Het AOM, opgericht in 1936, is één van de meest prestieuze congressen waar kennis wordt uitgedeeld over de meest actuele onderzoeken op het gebied van management en organisatiestudies. Het telt 18.000 leden in bijna 120 landen wereldwijd.