Einde cum laude VU-masteropleiding Geneeskunde

28 maart 2022
Studenten die vanaf 1 september 2022 starten met de klinische stages in de VU masteropleiding geneeskunde kunnen in dit programma geen cum laude meer behalen.

De masteropleiding geneeskunde is per september 2021 gestart met programmatisch toetsen waarbij geen cijfers toegekend worden, alleen voldaan of niet voldaan. Om die reden is besloten om geen cum laude meer toe te kennen. Daarnaast willen we door afschaffen van cijfers én cum laude studenten stimuleren om juist te leren van feedback, waarbij ze zich vrij voelen om ook feedback te vragen op momenten dat ze minder goed presteren. Zonder cijfers en cum laude verwachten we dat studenten zich meer kunnen richten op leren.

Meer informatie vind je in de FAQs op VUweb. Deze worden uiterlijk maandagmiddag 28 maart op VU.nl gepubliceerd en zijn te bereiken via deze link.