Berichtgeving naar aanleiding van overlijden in NU-gebouw

12 september 2022
Vrijdag 9 september is een medewerker in het Nieuwe Universiteitsgebouw om het leven gekomen. VU Amsterdam staat in nauw contact met de familie. Studenten en medewerkers die getuige waren zijn op locatie opgevangen door onder andere bedrijfsmaatschappelijk werk en het Student Wellbeing Point van de VU.

Voor iedereen die over het incident of het overlijden wil praten, stelt NEWConnective maandag 12 september tussen 11.00 en 17.30 uur 3D open. Ook is er de mogelijkheid het Student Wellbeing Point op de VU te bezoeken of een afspraak te maken met een van onze studentpsychologen. Medewerkers kunnen voor steun terecht bij bedrijfsmaatschappelijk werk. Diegenen die graag in gesprek gaan met een geestelijk verzorger, kunnen NEWConnective hierover mailen. Ook wordt er landelijk hulp geboden via Slachtofferhulp Nederland.

We willen iedereen vriendelijk vragen de privacy van het slachtoffer en zijn familie te respecteren en geen beelden van het overlijden te delen.